er disse sætninger oversat rigtigt?? svar hurtigst muligt tak!!!! (engelsk)
1. selvfølgelig besøger mine børn mig engang imellem - Of cause my children visit me ones in a time
2. sent om aftenen ringede telefonen - late at the night the phone rings
3. efter frokost går jeg en tur i Central Park - after lunch i went for a walk in Central Park
4. for en uge siden vandt min bror 15.000 kr. i tiping (on the pools) - from a week ago my brother won 15.000 kr. on the pools
5. om morgenen har jeg altid for travlt til at spise noget - in the morning im always to busily to eat something 6. til sidst indrømmede sekretæren, at han havde lavet en fejl. - Finally the secretary admitted, that he had made a mistake
7. ”jeg har aldrig været god til matematik” sagde faderen - ”i have never been good to math” said the father
8. den mand havde Lisa bestemt set før - lisa had definitely seen that man before
9. hvis jeg bestemmer mig til at købe huset, skal jeg lade dem det vide - if i decide to buy the house, i would let them know it
10. kan du huske, hvad der skete på min fødselsdag sidste år? - Do you remember, what happened on my birthday last year
11. da Randolph vågnede dagen efter, havde han en frygtelig hovedpine (a splitting headache - when randolph woke up the next day, he had a splitting headache
12. Her i landet (in this country) har vi altid haft økonomiske problemer - In this country, we have always had financial problems
13. da festen var forbi, gik alle hjem - when the party was over, everyone went home
14. huskede du at lægge brevet i postkassen? - Did you remember to put the letter in the mailbox (letterbox)
15. da far havde brækket benet, måtte mor klare madlavningen (to do the cooking) - when dad had broken his leg, mom had to do the cooking.
1. det hedder ones a while
5. det hedder busy ikke busily
7. never been good at math
12. Here in the country we have always had financial problems
1 My chidlren visit me once in a while.
2 Late in the evening the telephone rang
3 After lunch I went for a walk i Central Park
4 A week ago my brother won 15,000 kroner on the pools
5 In the rnorning I am always too busy/have always too much to do to eat anything
7 "I have never been very good at maths", said the father
9 If I decide to buy the house, I will let them know (it)
10 Do you remember(,) what happened on my birthday last year ?
12 In this country(,) we have always had financial problems
14 Did you remember to post the letter ?
15 - as/because Dad had broken his leg, Mum had to do the cooking.