Kemi

alkohol kemi

15. november 2019 af sisseb93 - Niveau: B-niveau

jeg har en opgave om alkohol i kemi, og jeg kan ikke finde ud af den. 

er der en som kan hjælpe mig? 

jeg har vedhæftet opgaven i word 

Vedhæftet fil: hjælp.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2019 af gerthansen

Slå op hvilke af stofferne der er polære/upolære, så har du svaret på den første
Dernest så se hvad en beckman påviser


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. november 2019 af mathon

\small \begin{array}{llll} \textup{stofgrupper}\\ &1)&\textup{trichlormetan er et } &\textup{halogensubstitueret cabonhydrid}\\\\&2)&\textup{methanol er en}&\textup{prim\ae r alkohol}\\\\ &3)&\textup{3-methyl-but--2-on}&\textup{er en keton} \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. november 2019 af mathon

\begin{array}{llll} \textup{Flaske 3's indhold er tungt opl\o seligt i vand, hvorfor det er }&\textbf{trichlormethan} \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. november 2019 af mathon

\begin{array}{llll} \textup{Flaske 3's indhold skifter med Beckmanns blanding farve fra orange til gr\o n/sort}\\ \textup{hvor det er}\quad \textbf{methanol} \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. november 2019 af mathon

\begin{array}{lllll} \textup{Flaskeindhold:}\\ &1)&\textup{3-methylbut-2-on}\\\\ &2)&\textup{methanol}\\\\ &3)&\textup{trichlormethan} \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. november 2019 af mathon

tastekorrektion:
til #4:

\begin{array}{llll} \textup{Flaske \textbf{{\color{Red} 2}}'s indhold skifter med Beckmanns blanding farve fra orange til gr\o n/sort}\\ \textup{hvorfor det er}\quad \textbf{methanol} \end{array}

               3 R - CH2OH   +   Cr2O72-   +   8 H+   --->   3 R - CHO   +  2 Cr3+   +   7 H2O
                                           orange                                                       grøn


Skriv et svar til: alkohol kemi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.