Kemi

Blanding af cyclohexan og bromvand

16. marts 2020 af ostehaps9688 - Niveau: B-niveau

De to stoffer er blevet rystet meget grundigt. Skriv din iagttagelse ned. Hvordan vil du forklare din observation? Du kan gøre det ved hjælp af strukturformler og evt. et reaktionsskema.

Mine iagtagelser: Så snart vi rystede den kunne vi se at der skete en reaktion. De var begge 2 blevet to hvide faser. Bromvandet var blevet fjernet.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan bromvandet er blevet fjernet med et reaktionsskema!?


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. marts 2020 af Larsdk4 (Slettet)

#0

De to stoffer er blevet rystet meget grundigt. Skriv din iagttagelse ned. Hvordan vil du forklare din observation? Du kan gøre det ved hjælp af strukturformler og evt. et reaktionsskema.

Mine iagtagelser: Så snart vi rystede den kunne vi se at der skete en reaktion. De var begge 2 blevet to hvide faser. Bromvandet var blevet fjernet.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan bromvandet er blevet fjernet med et reaktionsskema!?

dobbeltbinding


Svar #2
16. marts 2020 af ostehaps9688

Jeg har brug for hjælp til at lave et reaktionskema for det og forklare hvad der er sket. :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. marts 2020 af janhaa


Brugbart svar (1)

Svar #4
16. marts 2020 af Larsdk4 (Slettet)

                                           H     H                                      H    H
                                            |      |                                        |     |                  
                                          - C = C -    +   Br2   --->           - C - C - 
                                                                                           |     |
                                                                                          Br  Br


Skriv et svar til: Blanding af cyclohexan og bromvand

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.