Matematik

Opfriskning af mat inden studiestart

23. marts 2020 af Chupachops - Niveau: 10. klasse

Hejsa, jeg er ny her da jeg primært har arbejdet de sidste 10år.

Er historien TLDR, så spring til stregen :)


Kort fortalt har jeg i en alder af 33 besluttet mig for at læse til ingeniør, min jobretning keder mig, jeg skulle ha læst en HD1+2, men bare tanken om det hænger mig langt ud af halsen.

Jeg er dog så uheldig at have taget en hhx for 12 år siden med mat c og derfor mangler en del fag for at kunne starte på studiet.

Jeg har derfor tilmeldt mig supplering som fjernundervisning @ AU/Herning uni og starter med Mat B. men da det er 12 år siden jeg har studeret, samt haft matematik C, har for længst fået mine noter væk, har ingen bøger og mit unge jeg var super umotiveret på det tidspunt.. så jeg er allerede langt bagud, inden jeg overhovedet starter (føler jeg), specielt når studiet er fjernundervisning og jeg derfor selv skal sidde med mange nye problematikker.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

100kr spørgsmålet er, hvordan eller hvor kan jeg nemmest få opfrisket min matematik, jeg tænker på 10kl / C niveau inden jeg starter til august, jeg har kigget lidt på nogle betalte services, jeg kan se nogle få lektioner på AU's intranet fra året før omkring mat, uedmy, moocs.. ja listen er lang og frygter nemt at spilde min tid..

Håber at høre fra nogle der måske har stået i samme situation eller har kendskab til nogle gode sider.


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. marts 2020 af peter lind

Jeg har stået i samme situation for mange år siden. Det er så lang tid siden at mulighederne i dag ikke er de samme. Jeg betalte for et brevkursus. Du har også mulighed for at låne bøger på biblioteket eller købe bøgerne.

Du kan se på webmatematik.dk

Hekd og lykke med det


Svar #2
23. marts 2020 af Chupachops

#1

Jeg har stået i samme situation for mange år siden. Det er så lang tid siden at mulighederne i dag ikke er de samme. Jeg betalte for et brevkursus. Du har også mulighed for at låne bøger på biblioteket eller købe bøgerne.

Du kan se på webmatematik.dk

Hekd og lykke med det

Tak for svar

- Jeg tager et kig på webmatematik

Håber bibliotekerne åbner igen inden studiestart :P


Skriv et svar til: Opfriskning af mat inden studiestart

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.