Matematik

Trekanter.

08. maj 2020 af Hawrah8027 - Niveau: C-niveau

Hej 

Jeg har brug for hjælp til de vedhæftede opgaver om "Trekanter.". Jeg ønsker en forklaring på fremgangsmetoden og gerne en konklusion/resultat. Det skal lige siges, at jeg ikke kopierer jeres besvarelser, men bruger dem som en inspiration til min egen formulering.

Håber i vil hjælpe :-)

Vedhæftet fil: Trekanter..docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. maj 2020 af mathon

               \small \small \begin{array}{lllll}a)\\ &1)&\textup{Vinklen }A=23.56\degree\textup{ afs\ae ttes.}\\\\ &2)&\textup{Med A som centrum og radius }r=28 \textup{ i passeren tegnes cirkelbuesk\ae ringen}\\&& \textup{med vinkel }A\textup{'s h\o jre ben. Sk\ae ringspunktet afm\ae rkes }C.\\\\ &3)&\textup{Med A som centrum og radius }r=30 \textup{ i passeren tegnes cirkelbuesk\ae ringen}\\&& \textup{med vinkel }A\textup{'s venstre ben. Sk\ae ringspunktet afm\ae rkes }B.\\\\ &4)&\textup{Linjestykket }BC\textup{ tegnes.} \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. maj 2020 af mathon

               \small \small \small \begin{array}{lllll}b)\\ &\cos(23.56\degree) = \frac{10}{\left | AE \right |} \\\\& \left | AE \right | = \frac{10}{\cos(23.56\degree)} = 10.90938 \end{array}


Skriv et svar til: Trekanter.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.