Dansk

Nogen der vil se om min besvarelse er forståelig og giver mening?

03. august 2020 af Gabri1322 - Niveau: 8. klasse

Hej, 

Jeg fik forleden stillet et sprøgsmål af min lærer, der lyder "Hvordan forstår du begrebet identitet?"

Jeg skulle svare skriftligt på det, hvilket jeg har gjort. Jeg er dog usikker på, om det jeg har skrevet overhovedet giver mening og er forståeligt i andres hoveder. Besvarelsen er ca. 600 ord og fylder omkring en side. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle ville læse den, og skrive om i forstår mine tanker og overvejelser.

Jeg har endnu ikke læst korrektur, så i må bære over med eventuelle komma- og stavefejl. 

Dokumentet er vedhæftet ((: 

Vedhæftet fil: Identitet og kultur1.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. august 2020 af Justitia

Jeg forstår godt, hvad du mener, men jeg synes din konklusion er en smule forsimplet. 

Jeg vil selv beskrive identitet som en række faktorer i livet, som er med til at forme det enkelte individs identitet. Disse faktorer kan f.eks. være arv og miljø. Det synes jeg egentlig også, at du konkluderer bare mindre klart. Jeg tror, der hvor vi to er en smule uenige, er betydningen af arv og miljø. Ens social status siger meget om en - mere end du tror. Personligt tror jeg, at der er en sammenhæng mellem en persons uddannelse/hverv og dennes identitet, da man ofte får en større eller mindre grad af kulturel kapital med sig i bagagen, hvorfor jeg klart er af den overbevisning, at en faktor som f.eks. uddannelse er med til at forme det enkelte individ. På dig lyder det lidt som om, at vi er nogle helt vildt unikke mennesker hver især. Det synspunkt deler jeg ikke. 

Mvh. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. august 2020 af Gabi1322

#1
Jeg forstår godt, hvad du mener, men jeg synes din konklusion er en smule forsimplet. 

Jeg vil selv beskrive identitet som en række faktorer i livet, som er med til at forme det enkelte individs identitet. Disse faktorer kan f.eks. være arv og miljø. Det synes jeg egentlig også, at du konkluderer bare mindre klart. Jeg tror, der hvor vi to er en smule uenige, er betydningen af arv og miljø. Ens social status siger meget om en - mere end du tror. Personligt tror jeg, at der er en sammenhæng mellem en persons uddannelse/hverv og dennes identitet, da man ofte får en større eller mindre grad af kulturel kapital med sig i bagagen, hvorfor jeg klart er af den overbevisning, at en faktor som f.eks. uddannelse er med til at forme det enkelte individ. På dig lyder det lidt som om, at vi er nogle helt vildt unikke mennesker hver især. Det synspunkt deler jeg ikke. 

Mvh.

Tusind tak! Er sætningsstrukturen, ordvalget og opsætningen fin, eller bliver det hele lidt messy?

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. august 2020 af Justitia

Synes opsætningen er fin nok, jeg kan i hvert fald se en røde tråd. 

Jeg ved ikke, hvad der forventes af en 8. klasser, hvorfor jeg ikke vil udtale mig om mere.

Mvh. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. august 2020 af Stygotius

"Justitia"s svar er nærmest en selvdefinition,  "En identitet er en identitet."  Den snakker om noget helt andet,  .....om arv og miljø og uddannelse.


Brugbart svar (1)

Svar #5
06. august 2020 af Stygotius

Gabri1322s tekst er for det første skrevet i et  -for en 8.klasses elev- meget veludviklet, ja avanceret og velformet sprog, Indholdet er gennemtænkt,  det er udtrykt i et sprog med et stort ordforråd, og man snakker ikke udenom som man gør i Justitias indlæg. 

-Man tror næppe at det er skrevet af en elev i 8.klasse. Jeg ville uden tøven give 12 for denne præstation. (Kommasætningen  kunne godt trænge til en revision).


Skriv et svar til: Nogen der vil se om min besvarelse er forståelig og giver mening?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.