Matematik
Hvordan omskriver man denne 1269x^2 så jeg kan bruge nulreglen. Diffirentiering
Er det ikke noget med at x skal sættes uden for et parentes?
Svar #2
05. september 2020 af Amalie1234324
Det er selve opgaven hvor jeg skal finde minium og maximum, og det som jeg prøver at omksrive er funktionen som jeg har diffirienteret
Svar #3
05. september 2020 af Anders521
#2 Hvis du insisterer på at bruge nulreglen til ligningen 1269x2 = 0, kan du skrive x·(1269x) = 0. Før du overhovedet starter med at lave udregninger, kan det være en go' ide at tegne grafen for din funktion f.
Svar #4
Hvis jeg bruge nulreglen på den, hvilke x værdier får jeg så? Kan man gør andet end at bruge nulreglen. Kan jeg bruge determinant formlen?
Svar #5
#3#2 Hvis du insisterer på at bruge nulreglen til ligningen 1269x2 = 0, kan du skrive x·(1269x) = 0. Før du overhovedet starter med at lave udregninger, kan det være en go' ide at tegne grafen for din funktion f.
Kan du hjælpe? er der en anden metode frem for nulreglen. Kan man bruge determinant formlen eller noget?
Og hvilke x-værdier kan jeg få ved brug af nulreglen, for jeg har ikke prøvet den før. Tænkte at det kunne være en god ide at lære den.
Skriv et svar til: Hvordan omskriver man denne 1269x^2 så jeg kan bruge nulreglen. Diffirentiering
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.