Matematik

Opgave 3 og 4 i en aflevering

05. november 2020 af Audioholic - Niveau: B-niveau

Hej Studieportalen

Jeg har lavet opgave 3 og 4 i en aflevering. Jeg er lidt i tvivl, om begge er besvaret korrekt. Er der er en venlig sjæl, der vil kigge på dem? Både opgaverne og mine besvarelser er vedhæftet i ét billede.

På forhånd tak!

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2020 af AMelev

Spørgsmålet om korrekt besvarelse, vil din lærer nok give dig et svar på.

Resultaterne er OK, og du har også styr på begrundelser, men generelt skal du tage i besvarelser udgangspunkt i de oplysninger, du har fået, og arbejde ud fra dem.
Det gør du ikke i 3, hvor du oplyst, at, f(4) = 6 og f(?) = 3. I stedet forklarer du, at når x vokser fra 0 til 4, halveres f(x) fra 12 til 6. Hvorfra har du, at f(0) = 12? Der er et missing link.
Argumenter for hver fundet værdi i den rækkefølge, du har fundet den. Faktisk bestemmer du vel 12 ud fra 6 og ikke, som du skriver, 6 ud fra 12?
Hvis x vokser med 4, halveres f(x), så hvis x aftager med 4 fordobles f(x).

Svar #2
06. november 2020 af Audioholic

Tak for hjælpen. Jeg tror, jeg fik lavet en lidt bedre begrundelse for mine resultater i opgave 3.

Hvad siger du til opgave 4? Er det korrekt at sige, at sandsynligheden for at begge blyanter er røde, er 30 % ?

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. november 2020 af AMelev

Ja.

Skriv et svar til: Opgave 3 og 4 i en aflevering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.