Matematik

Illustration af et Venn-diagram hvor der sker 3 hændelser

24. februar 2021 af Thoimsa - Niveau: A-niveau

Er virkerlig forvirret når det kommer til Venn diagrammer for disse slags opgaver, sætter pris på alt hjælp

Vedhæftet fil: Venn-diagram opgave.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. februar 2021 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. februar 2021 af peter lind

Begynd med at finde A∩B∩C:Dernæst A∩B o.s.v


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. februar 2021 af peter lind

Jeg skulle nok have indlet med at tegne diagrammet og så efterfølgende fyld diagrammet ud


Svar #4
24. februar 2021 af Thoimsa

#3

Jeg skulle nok have indlet med at tegne diagrammet og så efterfølgende fyld diagrammet ud

Jeg ville sætte pris på hvis du kunne vise hvordan det kunne se ud :)


Brugbart svar (1)

Svar #5
24. februar 2021 af AMelev

                                   
Start med at tegne en firkant for udfaldsrummet U og inden i den cirkler/ovaler for de tre hændelser A, B og C, som overlapper hinanden.
Start så fra en ende af med udfaldene i U og undersøg, om de opfylder betingelserne for hver af de tre hændelsr A, B og C, og placer dem derudfra i de relevante områder.

Eks.
1 ligger ikke i A eller C, men 1 ligger i B. 1 skal altså placeres inden for B-ciklen, men uden for A og C.
3 opfylder Ikke A-betingelsen, men betingelserne for båe B og C, så den skal placeres i det fælles BC-område uden for A.
6 opfylder alle 3 betingelser og skal derfor placeres i det område de tre har fælles.
11 opfylder ingen af betingelserne og placeres inden for firkanten men uden for cirklerne.

 

Vedhæftet fil:Udklip.JPG

Skriv et svar til: Illustration af et Venn-diagram hvor der sker 3 hændelser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.