Matematik

find max volume på en kegle hvordan løser man v= 1/3*pi*r^2*h

07. maj 2021 af typpi - Niveau: B-niveau

hvordan Løser jeg dette 
 v= 1/3*pi*r^2*h
 


Svar #1
07. maj 2021 af typpi

vedhæftet fil er den forkerte fil sent. Dette er den regtige fil Billede. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. maj 2021 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. maj 2021 af peter lind

afsæt en linje fra spidsen af keglen til centrum af keglen.Afsæt radius. Den fremkomne trekant er retvinklet. Brug sætningerne om vinklerne i en retvinklet trekant til at finde radius og højde som funktion af ½v


Svar #4
07. maj 2021 af typpi

såden her ? (ved heft fil)⇓


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. maj 2021 af peter lind

Nej. Har du intet lært fra dine forudgående indlæg af kegler

Af reglen om hosliggende sider i en trekant får du h =10cos(½v) og af reglen om modstående side i en trekant får du r = 10sin(½v)


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. maj 2021 af Eksperimentalfysikeren

#5

Så vidt jeg kan se, har trådstarter ikke været på SP før. Det må være en anden, du tænker på.


Svar #7
07. maj 2021 af typpi

#5

Nej. Har du intet lært fra dine forudgående indlæg af kegler

Af reglen om hosliggende sider i en trekant får du h =10cos(½v) og af reglen om modstående side i en trekant får du r = 10sin(½v)

Hvem taler du om ? 
jeg har ikke lagt noget andet ud ? 
Dette er førstegang jeg legger dette ud her på stedet xD


Brugbart svar (0)

Svar #8
07. maj 2021 af AMelev

#7 Den vedhæftede fil i #0 viser, at du har været inde at se svarene fra anden trådstifter med samme opgave. 
Så havde det været smart at stille spørgsmål til de svar, der blev givet der, hvis du ikke forstod dem, i stedet for at starte fra forfra.

Se https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2011516#2012507 og sammenhold det med https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2011516#2011607.


Skriv et svar til: find max volume på en kegle hvordan løser man v= 1/3*pi*r^2*h

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.