Fysik

Hjælp til aflæsning af hældning i Joules lov - forsøg

02. juni 2021 af Michaelaaa - Niveau: B-niveau

Jeg har brug for hjælp med, at aflæse og beregne hældningen i forsøget Joules lov

Tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2021 af PeterValberg

Det er ikke helt nemt at "afkode", hvad det i virkeligheden er,
du spørger om hjælp til, da du ikke uddyber og/eller vedhæfter
øvelsesbeskrivelse, resultater, en graf?....
men jeg tænker, at du kan få svar på det, du søger, ved at
se video nr. 7 på denne videoliste < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. juni 2021 af mathon

         \small \begin{array}{llllll}& \textup{Relationen}\\& \textup{energi-tid:}\\&& E=\mathbf{{\color{Red} P}}\cdot t\qquad \textup{med konstant sp\ae nding}\\\\&& \mathbf{{\color{Red} P}}=\frac{U^2}{R}\\\\&& R=\frac{U^2}{\mathbf{{\color{Red} P}}} \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2021 af jiju2324

Ja men det, fordi når jeg laver en graf (I^2,DeltaT) eller grafen med (Delta t, Delta T) De hældninger man får er ikke helt rigtigt da vi fik at vide, at vi skal aflæse dem, men de giver ikke rigtig meningen. (Har vedtaget billeder på begge grafer) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. juni 2021 af jiju2324

Og det er også en billede hvordan vi prøvede at regne hældninger 


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. juni 2021 af mathon

                 \small \begin{array}{lllll}\small \textup{Der g\ae lder:}\\& \large \Delta T=\frac{P}{m\cdot c}\cdot \Delta t\\ \textup{og}\\& \Delta T=\frac{R\cdot t}{m\cdot c}\cdot I^2 \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. juni 2021 af mathon

korrektion:

                 \small \small \begin{array}{lllll}\small \textup{Der g\ae lder:}\\& \large \Delta T=\frac{P}{m\cdot c}\cdot \Delta t\\ \textup{og}\\& \Delta T=\frac{R\cdot \Delta t}{m\cdot c}\cdot I^2 \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. juni 2021 af jiju2324

Kunne måske vise hvorfor?

Brugbart svar (0)

Svar #8
03. juni 2021 af jiju2324

Vi skal bruge det her

Brugbart svar (0)

Svar #9
03. juni 2021 af mathon

           \small \small \begin{array}{llllll} \textbf{Joules Lov:}\\& \Delta E=U\cdot I\cdot \Delta t\\\\& \Delta E=P\cdot \Delta t\\\\& m\cdot c\cdot \Delta T=P\cdot \Delta t\\\\\\& \Delta T=\left (\frac{P}{m\cdot c} \right )\cdot \Delta t\\\\\\& \Delta T=\frac{R\cdot I^2}{m\cdot c}\cdot \Delta t \\\\& \Delta T=\left (\frac{R\cdot\Delta t}{m\cdot c} \right )\cdot I^2 \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #10
03. juni 2021 af jiju2324

jeg har prøvede at beregne hældning men den er ikke det sammen, som jeg har fundet i regression


Skriv et svar til: Hjælp til aflæsning af hældning i Joules lov - forsøg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.