Kemi

Reaktionsskema

28. juli 2021 af Antoncolding - Niveau: C-niveau
Heyy, jeg vil bare høre, om nogen vil forklare, hvordan man løser en reaktionsskema, da jeg sådan aldrig har forstået det rigtigt?? Det vil være en kæmpe hjælp taak:))

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juli 2021 af mathon

Der skal være det samme antal atomer af hvert grundstof på begge sider af reaktionspilen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. juli 2021 af mathon

Prøv
                N_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;H_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;NH_3\,_{\textit{(g)}}


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. juli 2021 af mathon

Prøv
                C_4H_8\,_{\textit{(g)}}\;+\;O_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;CO_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;H_2O\,_{\textit{(g)}}


Svar #4
28. juli 2021 af Antoncolding

#1
Der skal være det samme antal atomer af hvert grundstof på begge sider af reaktionspilen.

Ja men det er det jeg er forvirret over hvordan man gør?!

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. juli 2021 af mathon


                \begin{array}{llllll} N_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;H_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;NH_3\,_{\textit{(g)}}&\textup{afstemning af N}\\\\ N_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;H_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;2\,NH_3\,_{\textit{(g)}}&\textup{afstemning af H}\\\\ N_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;3\,H_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;2\,NH_3\,_{\textit{(g)}} \end{} 


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. juli 2021 af mathon

                \begin{array}{lllll} C_4H_8\,_{\textit{(g)}}\;+\;O_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;CO_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;H_2O\,_{\textit{(g)}}&\textup{afstemning af C}\\\\ C_4H_8\,_{\textit{(g)}}\;+\;O_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;4\,CO_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;H_2O\,_{\textit{(g)}}&\textup{afstemning af H}\\\\ C_4H_8\,_{\textit{(g)}}\;+\;O_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;4\,CO_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;4\,H_2O\,_{\textit{(g)}}&\textup{afstemning af O}\\\\ C_4H_8\,_{\textit{(g)}}\;+\;6\,O_2\,_{\textit{(g)}}\;\rightarrow \;4\,CO_2\,_{\textit{(g)}}\;+\;4\,H_2O\,_{\textit{(g)}} \end{array}


Skriv et svar til: Reaktionsskema

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.