Matematik

Gøre prøve (engelsk udtryk)

04. december 2021 af Lua13 - Niveau: B-niveau

Hvad er det engelske udtryk for at: 

"Gøre prøve"

ifh. til differentialligninger i matematik.

Har lidt svært ved at finde det på google, hvor jeg har prøvet, føler bare ikke jeg finder det rigtige. Så vil bare høre om nogle lige havde et bud.


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. december 2021 af janhaa

#0

Hvad er det engelske udtryk for at: 

"Gøre prøve"

ifh. til differentialligninger i matematik.

Har lidt svært ved at finde det på google, hvor jeg har prøvet, føler bare ikke jeg finder det rigtige. Så vil bare høre om nogle lige havde et bud.

Do a test?


Brugbart svar (1)

Svar #2
04. december 2021 af Anders521

#0 

1) " We want to find out if our equation/function is a solution to the differential equation dy/dx by taking the derivative..."                                                                                                                                                            2) "We want to check if our equation/function is a solution to the differential equation dy/dx = ...by taking the derivative..."                                                                                                                                                            3)  "We want to determine if our equation/function is a solution to the differential equation dy/dx = ...by taking the derivative..." 


Brugbart svar (2)

Svar #3
04. december 2021 af SuneChr

# 0
En undersøgelse, der bekræfter rigtigheden af en påstand, hedder på latin en verifikation.
På engelsk hedder det sandsynligvis verify, - prøv det.


Skriv et svar til: Gøre prøve (engelsk udtryk)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.