Dansk

Forståelse af SOP spørgsmål

10. december 2021 af Arbejdshesten - Niveau: A-niveau

Der er et af mine spørgsmål, hvilket jeg stadig ikke helt har forstået. 

Den lyder på, at jeg skal analysere relevante områder der har indflydelse på elbil-markedet. 

Det er måden som spørgsmålet er formuleret på, der gør mig forvirret. Kunne spørgsmålets indhold f.eks. være at undersøge/analysere mangel af ladestationer, som har en stor påvirkning på elbiler? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. december 2021 af ChristofferTJ

Ja, det er vel helt klart at mængden af ladestationar har en indflydelse på elbil-markedet.

Det vil være mindre attraktivt for lande eller områder med få ladestationer at købe el-bil. Prisen på el mod prisen på olie har også en inflydelse samt udvalget af el-biler, fx høje oliepriser gør det attraktivt at købe elbil.

Også prisen på el/benzin/diesel biler og udvalgtet af dem, førhen var der ikke et stort udvalg for el-biler som der er i højere grad nu, som gør markedet mere attraktivt. 

Samfundets miljøbevidsthed samt politiske indgreb for/mod elbiler har indflydelse, se fx Norge hvor ni ud af ti nye biler solgt er elbiler fordi elbiler ikke skal betale registreringsafgift, moms og andre afgifter.


Svar #2
10. december 2021 af Arbejdshesten

Det gav mere mening, med tydelige områder man kan analysere. Mange tak for hjælpen.


Skriv et svar til: Forståelse af SOP spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.