Dansk

Analyse af "Dybt vand" - Rasmus Walter

21. januar 2022 af tobias8920 - Niveau: 8. klasse

Hej derude! 

Jeg står midt i en situation, hvor jeg ikke kan finde en dyt om sangen "Dybt vand". Jeg har blot analyseret en smule, men jeg kan ikke komme videre, da jeg slet ikke ved hvad jeg skal skrie. Jeg har været inde og søgt på google, men intet dukker op. Så jeg ville høre om i kunne finde nogle hjemmesider, hvor der står lidt om "Dybt vand" skrevet af Rasmus Walter?

(Hvis i bare kommentere at jeg selv skal gøre det, så lad hellere vær, for der er en årssag til, at man kan få hjælp i denne hjemmeside). 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2022 af j00nsm00nchild (Slettet)


Svar #2
23. januar 2022 af tobias8920

Hej!

Hjemmesiderne du skrev, den ene har jeg været inde på, men den fortæller ikke så meget, jeg har nemlig brug for at uddybe men det er lidt svært, da sangen ikke er lige så populær, som en masse andre sange, og den sidste hjemmeside, du sendte, der står der intet om sangen "Dybt Vand"  der står kun om en anden sang ved navn "I mit blod"

:)


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. januar 2022 af j00nsm00nchild (Slettet)

Hej igen.

Måske kunne dette link hjælpe:

https://prezi.com/p/aknj1rdhpdx4/dybt-vand/

Og denne smule tekst jeg fandt på google:

"Om nummeret siger Rasmus Walter:

- Sangen handler om at turde stå på egne ben og ikke hele tiden se på, hvad alle andre gør. At man bliver nødt til at tro på sig selv, og at det man gør, er det rigtige. Man kan godt gå i panik, når man føler alle omkring en udvikler og flytter sig, mens man selv står fuldstændigt stille. Så længe man er mere optaget af, hvad alle andre gør, ender man med at komme halsende efter og slet ikke få sat sit eget aftryk på tilværelsen."


Brugbart svar (1)

Svar #4
04. februar 2022 af KlogeWaage

Husk på, at ingen analyse er forkert, hvis den er velargumenteret. Det handler derfor om, hvad du kan få ud af sangen.

Jeg anbefaler, at du tager en linje ad gangen og reflekterer over betydningen af denne. Undervejs sammenholder du linjen med den foregående og den efterfølgende.

Det er også vigtigt, at du analyserer sangen som helhed, så du også overvejer, hvad det musikalske bidrager med. Styrker det jeg'ets fortvivlese måske? Indikerer det en splittelse i jeg'et? Og så videre.


Skriv et svar til: Analyse af "Dybt vand" - Rasmus Walter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.