Dansk

Analyse af “en hjemkomst” malet af Edvard Petersen,

27. maj 2022 af mathilde2105 - Niveau: 9. klasse
Hej jeg har om “en hjemkomst til eksamenen og kan ikke finde nogle oplysninger op maleriet “ en hjemkomst, også kaldet amerikadamperen ved Larsens plads. sådan analyse mæssigt. Og ville hører om i kunne hjælpe.

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2022 af Moderatoren

Du bliver nødt til at være mere specifik. Hvad har du problemer med at finde?


Svar #2
27. maj 2022 af mathilde2105

Bare hvad billedet forstiller, jeg ved bare at det er nogle som er kommet hjem fra at have udvandret til Amerika med tingvallah damperen som ses i baggrunden. Jeg kan bare ikke sætte lig helt ind i billedet, og se hvad det helt Præsict forstiller, med symboler og de mennesker der står i den venstre side hvad de kigger op på.

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. maj 2022 af kravlundis

I forhold til "hvad billedet forestiller" beskriver du det selv meget godt - Thingvalla-damperens hjemkomst til Larsens Plads. 

I forhold til dine andre spørgsmål, er jeg lidt i tvivl om, hvad dine specifikke problemer er... for eksempel ved jeg ikke hvordan jeg skal svare på dit spørgsmål om "hvad billedet helt præcist forestiller". Prøv at være mere klar og præcis i dit/dine spørgsmål. 


Svar #4
27. maj 2022 af mathilde2105

Hvad alle mennesker i venstre side kigger op på?

Er der nogle symboler ?

Hvordan kan man se at billedet er fra det moderne gennembrud?

Brugbart svar (0)

Svar #5
27. maj 2022 af kravlundis

Har du selv nogle ideer?


Svar #6
27. maj 2022 af mathilde2105

Nej, der må være noget stort side de alle kigger op, Men ellers ved jeg det ikke, det er derfor jeg spørger

Brugbart svar (0)

Svar #7
27. maj 2022 af kravlundis

Måske - hvad med de to andre spørgsmål? Jeg har svært ved at forestille mig, at du overhovedet ikke har nogen som helst idé om hvordan man kan se, at maleriet er fra Det Moderne Gennemburd, og ligeså ift. eventuelle symboler. 


Svar #8
27. maj 2022 af mathilde2105

Altså i det moderne gennembrud var der jo mange som udvandrede til Amerika, fordi det var nemmere at tjene penge der

Brugbart svar (0)

Svar #9
27. maj 2022 af kravlundis

Netop! Du er jo ikke helt 'blank' når det kommer til stykket. Prøv at sætte det i forbindelse med det, man ønskede at opnå med kunsten under Det Moderne Gennembrud (hint: noget med at sætte nogle problemer under debat).

Med hensyn til symbolerne, tror jeg ikke jeg er kvalificeret nok til at give dig et svar jeg kan stå 100% på mål for. Jeg kan dog godt prøve at komme med et par forslag, hvis du ønsker det.

Svar #10
27. maj 2022 af mathilde2105

Det må du meget gerne, men jeg kan ikke finde forbindelses til det med at sætte problemer under debat

Svar #11
28. maj 2022 af mathilde2105

Jeg tænkte også på for jeg har fundet det gyldne snit, og kan ikke finde ud at hvor de to personer som er i det gyldne er blevet placeret der, (det er en mand og dame, som holder hinanden arme, midt på billedet

Skriv et svar til: Analyse af “en hjemkomst” malet af Edvard Petersen,

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.