Dansk

Perspektivering af 2 forskellige malerier

02. juni 2022 af StudienetUser (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej!

Jeg har valgt oplægget "Fattigfolk. I dødens venteværelse." til mundtligt dansk og jeg har et andet maleri som jeg vil perspektivere mit maleri til. Det hedder "Den Waagepetersenske familie", og er helt anderledes end mit, så hvordan kan man perspektivere?

Det ville være dejligt med nogle gode svar!


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2022 af kravlundis

Jeg vil starte med at sige, at det kan virke en smule flabet at skrive, at det "ville være dejligt med nogle gode svar". Folk hjælper så godt de kan, og oven i købet af egen fri vilje; du kan som sådan ikke forlange, at svarene er af en vis kvalitet - som man siger på engelsk: "beggars can't be choosers".

Ift. selve spørgsmålet, så må du vel selv have en idé om, hvordan/hvad du kan perspektivere til; hvis jeg læser rigtigt og du selv har valgt 'Den Waagepetersenske Familie". 

Jeg tænker, at du kan fremhæve kontrasterne mellem de to billeder. Det ene billede fremstiller en gruppe fattigfolk i bunden af samfundet, hvorimod det andet billede fremstiller en velhavende familie. Du kan blandt andet komme ind på farverne, og måske også hvad døren i de to billeder symboliserer...


Svar #2
03. juni 2022 af StudienetUser (Slettet)

Ok


Skriv et svar til: Perspektivering af 2 forskellige malerier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.