Dansk

Jeg har skrevet min opgave færdig nogen der vil rette komma og fejl i den og svare om den er god eller ik

31. oktober 2022 af Josefkh123 - Niveau: 9. klasse

Det var en normal hverdag i sommerferien og jeg kan huske jeg fik de værste nyheder i mit liv mine forældre skulle skilles, først blev jeg helt chokeret og målløs men så forklarede de mig hvorfor, de sagde det var bedre på den måde fordi de havde skændes til daglig, men jeg var dog stadig ekstremt ked af det. Jeg havde ingen at snakke med det om og fortalte det ikke til nogen jeg var helt isoleret og bange af en art efter at have bearbejdet det der var sket skulle jeg snart tilbage til skolen, men først skulle jeg igennem en flytning min mor tog mig min bror og lillesøster med sig og vi flyttede til Sabro tæt ved mine mors brødre fordi de ville tage sig af vores familie uden min far jeg skulle tilbage til skolen og første dag lyste mit ansigt op af glæde at se alle mine venner hygger sig og have en god stund sammen fik mig til at smile og tænke at denne dag ikke vil blive dårlig, men igennem dagen bliver jeg mindet om alle der har været på ferie men deres familie lykkelige og glade og det fik mig til at tænke på min dårlige ferie med min familie og det gjorde mig trist og fjern resten af dagen, men jeg tog et falsk smil på og kom igennem dagen. I løbet af den første måned af skolen var jeg igang med at flytte fra Brabrand til Sabro det tog omkring 5 dage at tømme huset og pakke alt. Det eneste vi mangler er mine forældres værelse hvor jeg ser alle familie billederne og de minder vi har opsamlet sammen det gjorde det endnu hårdere at pakke tingene væk. En uge er gået og jeg bliver ringet op af min far vi snakker rimelig normalt til hinanden og tingene er ikke akavet, men han blev nødt til at rejse til norge pga hans nye arbejde så det var en af de ting der ramte hårdt på mig ikke at kunne se min far hver dag jeg blev igen nødt til at isolere mig lidt og gjorde det svært for mig at komme i bedre humør og i skole. Efter et godt stykke tid har jeg lagt alle de dårlige tider bag mig og søgt arbejde i bilka som kasseassistent. En måned efter får jeg svar for bilka og skal starte min første vagt og tjene nogle penge.  Jeg sagde til mig selv pga alt det fravær jeg har haft vil jeg tage skolen mere seriøst og fokusere lidt mere på hvad jeg vil og ikke hvad andre tænker om mig.

Så lige meget hvor dårligt du har det lige nu så tænk over at der er mennesker det vil bytte liv med dig på et splitsekund, Som man jo siger er der altid lys for enden af tunnelen 


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. oktober 2022 af Planke94

Jeg vil gerne 


Svar #2
31. oktober 2022 af Josefkh123

NIce


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. oktober 2022 af Stygotius

Dine punktummer og kommaer er ret håbløst sat (eller snarere ikke sat), og din tekst er svær at læse, ligesom din stavning  ikke er noget at råbe hurra for.. Du har slet ikke markeret hvor en sætning begynder, og hvor den ender. Det går slet ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. oktober 2022 af kravlundis

#3
Enig - men der er meget pænere/mere pædagogiske måder at sige det på...

Skriv et svar til: Jeg har skrevet min opgave færdig nogen der vil rette komma og fejl i den og svare om den er god eller ik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.