Dansk

Essay dansk

11. december 2022 af adjmf - Niveau: 8. klasse

Hey

Er der evt. nogle der vil rette min dansk essay omkring skam i dag?

mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. december 2022 af OliverHviid

Nej, men jeg vil gerne rette dit indlæg.

"Hey, er der evt. nogen der vil rette mit danskessay om skam i dag?"

Hvis dit essay er af samme kvalitet som dit indlæg herinde, så skal du nok lige kigge det igennem en gang til. Dette siger jeg ikke for at være flabet, men blot for at gøre dig opmærksom på det. Desuden er der ikke nogen herinde der har lyst til at rette din tekst da det er dit job at gøre det; din lærer skulle jo gerne få et indtryk af hvad du kan - ikke hvad en person fra Studieportalen kan.


Svar #2
12. december 2022 af adjmf

 

Brugbart svar (0)

Svar #3
12. december 2022 af Justitia

Det er din lærers opgave.

Og OliverHviid har fuldstændig ret i det af ham anførte.

Det er i øvrigt helt normalt at lave fejl - alle laver fejl. Det vigtigste er, at man lærer af sine fejl.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. december 2022 af kravlundis

#0

Jeg vil gerne læse dit essay, og jeg vil også gerne komme med feedback. Jeg har ikke tænkt mig at rette i selve teksten, men i stedet skrive nogle kommentarer, så du selv kan prøve at finde ud af, hvor du laver fejl, og hvor der kan forbedres. 

Vedhæft dokumentet herinde, eller send din mail til mig. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. december 2022 af Stygotius

Hej

adjmf skal nok lige lære at en "dansk lærer" ikke er det samme som en  "dansklærer".

Danske sammensatte navneord skrives i ét (1) ord, ikke i to (2). Nogle synes det ser smart og "engelsk" ud at skrive det i to, men det er simpelthen bare forkert. 

Det hedder  således f.eks. "autoværksted" -ikke "auto værksted" og en "skoleklasse"  -ikke en "skole klasse

pssst...    Det hedder et essay -ikke en essay.


Skriv et svar til: Essay dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.