Dansk

"I Danmark er jeg født" Isam B synopsis

01. maj 2023 af hjælpmigmedalt - Niveau: 9. klasse

Hej alle sammen jeg skal snart op i mundligt dansk. jeg har trukke 'Danmark set med andre øjne' og har derefter valgt emet "I Damark er jeg født" af Isam B. 

vi er i gang med at lave synopsis, og de skal senest afleveres på torsdag. jeg er har virkelig brug for hjælp!

Hvilke emner har man med i sin synopsis? og hvad for nogle punkterhar med inden under de emner?

håber i kan hjælpe mig:) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. maj 2023 af KaptajnGrøntsag

Hej

Du har nok ikke valgt emnet "I Danmark er jeg født" af Isam B, men snarere værket eller prøveoplægget. Dette værk befinder sig nok indenfor et større emne, som du har haft i din undervisning i dansk. Det kunne fx være Dansk identitet eller Integration eller sågar bare musik eller lyrik. Du skal analysere dit værk ud fra dit overordnede emne. Det betyder altså, at du skal kigge på A, hvis dit emne er lyrik, mens du skal kigge på B, hvis din emne er musikvideoer. 

IndIDansk har lavet en skabelon for synopsen til dansk mdtl... Jeg har vedhæftet den her. 

Start med at finde ud af, hvilket emne som værket passer sammen med. Find dernæst ud af, hvad der giver mening at analysere og udfyld sidst synopsen. Se vedhæftet... 

Held og lykke!

Vedhæftet fil:Synopse_skabelon-1.docx

Svar #2
24. maj 2023 af hjælpmigmedalt

tusind tak for svaret har helt glemt at svare!

og tak fordi du gider at sætte et link ind:) 


Skriv et svar til: "I Danmark er jeg født" Isam B synopsis

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.