Generelt

Spørgsmål omkring NV og AP karakterer

08. august 2023 af anonymousbruger

Er de egentlig rigtig vigtige i eksamensbeviset? Jeg ved, at de vægter 0,25 hver, og mine karakterer er virkelig gode i andre fag, men jeg dumpede NV og fik ikke den bedst karakter i AP (havde det ikke godt mentalt desværre), og jeg er bange for, at det vil se "dårligt" ud i eksamensbeviset...


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2023 af Iota

Nej, det skal du ikke være bekymret for. Dine karaktere i de to fag fylder tilsammen for et halvt c-fag, og det er jo meget lidt. Du bruger karakterene til at læse videre, og de vil dermed næsten ikke påvirke dit snit. Jeg vil umildbart ikke tro, at der er nogen der interessere sig for, hvordan du klarede grundforløbsprøverne i 1g. Så længe du ellers har styr på de andre fag, som det lyder til, så er grundforløbsprøverne ligegyldige i den sammenhæng, selvom det er god træning i 1g.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. august 2023 af oppenede

Det kommer an på hvad dit snit ender på i de andre fag. Hvis det er 4 og 00 du har fået, og hvis dit øvrige snit er omkring 10, så trækker NV/AP snittet 0.15 ned, men hvis dit øvrige snit er omkring -3, så hæver NV/AP snittet med 0.10


Skriv et svar til: Spørgsmål omkring NV og AP karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.