Matematik

Nogle der kan hjælpe med at få lavet linreg i maple efter indhentning af data (haster)

16. september 2023 af SkolleNørd - Niveau: B-niveau

Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig med at fortælle hvordan jeg få lavet linreg, når jeg har inhendtet data, som er i mangevis.


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. september 2023 af ringstedLC

Find en god video på YouTube ved at søge: "lineær regression Maple" eller læs i manualen.


Svar #2
16. september 2023 af SkolleNørd

#1

Find en god video på YouTube ved at søge: "lineær regression Maple" eller læs i manualen.

Har jeg desværre gjort, men det er den mængde, hvor de bare kan kopiere det over, men jeg har nemlig importeret data som datafil, men ved ikke hvordan man omdirigere det om xliste og yliste, når det gælder den metode af indhentning af data, Har checket flere videoer før jeg skrev her på SP.


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. september 2023 af ringstedLC

Dejligt at du har lært at bruge citér-funktionen!

Jeg har også set mange videoer, der ikke var gode, når jeg har ledt efter et eller andet bestemt. Men så lærer man måske noget andet. Det hører med til dét at studere.

Du har vel også en klassekammerat eller to med den samme opgave; måske har en af dem fundet fidussen.

I nødstilfælde må man gå den sure vej og selv indtaste data.

PS.

I flere af dine tråde er du blevet bedt om at beskrive dit konkrete problem. I flg. #2 er dit problem ikke at lave lineær regress. i Maple. Det er at "omdirigere (data) om xliste og yliste" i Maple.

I flere af dine tråde er du blevet bedt om at beskrive, hvad du selv har gjort og har fundet ud af. Du burde derfor i #0 have beskrevet dette og eventuelt linket til nogle af videoerne, så vi måske derved kunne hjælpe dig. Endelig kunne selve datalisten også være vedhæftet.

Det er lidt træls, at skulle starte ved begyndelsen hvergang.


Svar #4
17. september 2023 af SkolleNørd

#3

Dejligt at du har lært at bruge citér-funktionen!

Jeg har også set mange videoer, der ikke var gode, når jeg har ledt efter et eller andet bestemt. Men så lærer man måske noget andet. Det hører med til dét at studere.

Du har vel også en klassekammerat eller to med den samme opgave; måske har en af dem fundet fidussen.

I nødstilfælde må man gå den sure vej og selv indtaste data.

PS.

I flere af dine tråde er du blevet bedt om at beskrive dit konkrete problem. I flg. #2 er dit problem ikke at lave lineær regress. i Maple. Det er at "omdirigere (data) om xliste og yliste" i Maple.

I flere af dine tråde er du blevet bedt om at beskrive, hvad du selv har gjort og har fundet ud af. Du burde derfor i #0 have beskrevet dette og eventuelt linket til nogle af videoerne, så vi måske derved kunne hjælpe dig. Endelig kunne selve datalisten også være vedhæftet.

Det er lidt træls, at skulle starte ved begyndelsen hvergang.

Det er et problem at lave linreg, da jeg ikke kan lave det duen at omdanne det til xliste og yliste og derved kunen skrive den linreg-kommando som der skal gøres brug af.


Skriv et svar til: Nogle der kan hjælpe med at få lavet linreg i maple efter indhentning af data (haster)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.