Dansk

en historie om en ung mand, der tvinges ind i et klædeskab, fordi et ubehageligt væsen bryder ind i hans kærlighedsliv på de mest umulige og ubelejlige tidspunkter

21. februar kl. 08:17 af laer5308 - Niveau: A-niveau

Hej, jeg har problemer med at lave en miljøbeskrivelse af novellen, "en historie om en ung mand, der tvinges ind i et klædeskab, fordi et ubehageligt væsen bryder ind i hans kærlighedsliv på de mest umulige og ubelejlige tidspunkter", fra novellesamlingen, "Radiator", fordi der er mange nævnte miljøer, men min lærer fortæller mig, at jeg skal tage udgangspunkt i de to miljøer, som er essentiele. Eventuelt for handlingen eller hovedpersonen, Henrik - tænker jeg. Læreren fortalte også, at novellen handlede om magt, hvordan skal jeg benytte denne viden til at lave en miljø beskrivelse?

Håber, at i vil hjælpe mig :))

(I kan eventuelt finde bogen i e reolen)


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. februar kl. 08:37 af Stygotius

Jeg kan sende dig min oversigt over fortælleteknik hvis du giver mig din mailadresse,


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. februar kl. 09:10 af Martin2Holte

Ville det give mening at beskrive hans lejlighed og den hemmelige skovsti ?

Og måske de kræfter (magt, kontrol, underkastelse ) som er på spil her, hvor han har

- magt over sit værelse og hvem der må komme ind, dog undtagen det ubehagelige væsen som tvinger ham til at gemme sig fysisk i klædeskabet

- magt over sit liv når han er i skoven, dog undtagen hvis det ubehagelige væsen kommer ind og ændrer hans mentale tilstand


Skriv et svar til: en historie om en ung mand, der tvinges ind i et klædeskab, fordi et ubehageligt væsen bryder ind i hans kærlighedsliv på de mest umulige og ubelejlige tidspunkter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.