Dansk

De tyske soldater Tove Ditlevsen perspektivering

27. maj kl. 17:05 af Hjælp178 - Niveau: 10. klasse

Jeg skal op i mundtlig dansk og har valgt de tyske soldater af Tove Ditlevsen, jeg skal perspektivere det til "Dragen" af Martha Christensen og "Jens Vejmand" af Jeppe Aakjær.

Jeg er næsten helt lost, det eneste jeg har med Jens Vejmand er at det også er et digt, og det er det. Nogle der tilfældigvis ved om der er ligheder eller noget i teksten, har prøvet at læse og sammenligne, men er gået helt død i det.

Dragen er en novelle, som handler om 5 drenge, hvori den ene dreng er lederen af deres "gruppe", og han bestemmer over de andre, og får dem til at gøre nogle slemme ting, som han så får til at se ud som om var deres ide efterfølgende. De andre drenge tør ikke sige fra overfor ham, men til sidst ender de med at gøre det, og Mikael som er lederen går fra dem. 
Tænkte at man godt kunne perspektivere den med De Tyske Soldater, fordi det godt kan tolkes som lidt at det samme i Toves digt, men ved ikke, hvordan jeg skal formulere og forklare det, så det giver mening.

Hvad har I andre perspektiveret til?

Skriv et svar til: De tyske soldater Tove Ditlevsen perspektivering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.