Generelt

Er softit.dk en pålidelig hjemmeside til beregning af gennemsnit?

01. juni kl. 12:38 af angool

Hej, jeg undrer mig over, om der er nogen der har tjekket, om gennemsnitsberegneren på softit.dk regner gymnasiegennemsnittet rigtigt? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni kl. 13:57 af ringstedLC

Det påstår firmaet ihvertfald selv, at de gør. Hvis du læser "Vis det med småt" ses referencer til "Retsinformation.dk", hvoraf den nyeste er dateret april, 2024. Det tyder på, at de i det mindste prøver at holde beregneren opdateret med de seneste lovændringer.

Den anbefales af "Studienet.dk" på https://www.studienet.dk/guide-til-gymnasiet/karakterer-bonus-og-gennemsnit, hvor du bla. kan se eksempler på gennemsnit regnet i hånden. Og de passer med SoftIT's beregner.

Men hvis du har et eksempel på en tvivlsom beregning kan du jo selv læse de links som SoftIT henviser til og foretage beregningen. 

Svar #2
01. juni kl. 14:27 af angool

Tusind tak for svar :) Jeg har sammenlignet snittet med angivne snit på Lectio (officielle eksamensbevis) og der får jeg det samme.

Det virker som om, at det er rigtigt nok. 

Skriv et svar til: Er softit.dk en pålidelig hjemmeside til beregning af gennemsnit?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.