Fysik
Udregning af snorkraften
Jeg ved ikke hvordan jeg løser denne opgave men svaret skulle give 220 N
Tak på forhånd
Svar #2
08. juni 2024 af Mads135566
Jeg har udregnet den en del gange men får selv ciirka 160 eller 82 N
Svar #3
08. juni 2024 af peter lind
Opløs kræfterne i en vandret og en lodret komponent. Da tønden ikke bevæger sig må kræfterne i vandret og lodret retning være 0. I lodret retning er det inklusive tyngdekraften. Det giver to ligninger med 2 ubekendte som du må løse
Svar #4
#3Opløs kræfterne i en vandret og en lodret komponent. Da tønden ikke bevæger sig må kræfterne i vandret og lodret retning være 0. I lodret retning er det inklusive tyngdekraften. Det giver to ligninger med 2 ubekendte som du må løse
Det har jeg gjort men for desværre ikke det rigtigt
Svar #5
#4#3Opløs kræfterne i en vandret og en lodret komponent. Da tønden ikke bevæger sig må kræfterne i vandret og lodret retning være 0. I lodret retning er det inklusive tyngdekraften. Det giver to ligninger med 2 ubekendte som du må løse
Det har jeg gjort men for desværre ikke det rigtigt
Yderligere kunne jeg forstille mig det var fortegnet men jeg for stadig ikke det rigtigt
Svar #7
08. juni 2024 af peter lind
i vandret retning
T1sin(θ)-T2cos(Φ)
Læg mærke til at θ er i forhold til den lodrette væg og at Φ er i forhold til vandret
Svar #8
Jeg har haft noget tid stadig ikke kunne kom frem til det rigtig resultat er ikke helt sikker på de endelige formler og hvordan jeg skal arbejde med vinkler når de nu er ifht til to forskellige vægge?
Svar #9
08. juni 2024 af M2023
#0. Kraftdiagrammet er vist nedenunder. FT er tyngdekraften på tønden.
Man finder T2 ved hjælp af sinusrelationerne:

Skriv et svar til: Udregning af snorkraften
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.