Studievalg og videregående studie
Valg af studie og kombination af uni og kons
Hej, jeg står i den situation at jeg ikke kan vælge mellem musikvidenskab, musikterapi og en konservatorieuddannelse. Jeg hælder nok mest til musikterapi eller konservatoriet, men konservatoriet ville tage en del målrettet træning for at kunne komme ind. Derudover ved jeg ikke helt hvad jeg ville bruge konservatoriet til... Jeg elsker at arbejde med mennesker, og tænker derfor for nu at musikterapi er det jeg vil forsøge at komme ind på. I den forbindelse har jeg det spørgsmål om jeg efter min kanditat i musikterapi kan tage en kanditat på konservatoriet i fx almen musikledelse, hørelære, musikteori eller lignende?
Eller er det nogo at kombinerer uni og kons på den måde? Og kan man overhovedet tage to kanditatuddannelser?
Håber nogen kan svare mig på det:)
Svar #1
06. juli 2024 af Amatøren
Hej,
Hvis ikke der er nogen som kan hjælpe (mig bekendt, er der desværre ikke så mange hjælpere med baggrund inden for musik), kan du kan prøve at dele din mail med https://www.studieportalen.dk/members/439469.
Jeg tænker, at han måske kan besvare mange af dine spørgsmål :)
God sommer!
Svar #2
06. juli 2024 af OliverHviid
Nu ved jeg ikke noget om de specifikke uddannelser som du spørger ind til, men hvis man kigger på Uddannelseszoom.dk, så ser man at de alle tre har rimelig høj ledighed for nyuddannede. Selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at du ikke skal søge ind på netop en af disse, men jeg ville i hvert fald lige have det i mente.
Svar #3
07. juli 2024 af Albertevw
#1Hej,
Hvis ikke der er nogen som kan hjælpe (mig bekendt, er der desværre ikke så mange hjælpere med baggrund inden for musik), kan du kan prøve at dele din mail med https://www.studieportalen.dk/members/439469.
Jeg tænker, at han måske kan besvare mange af dine spørgsmål :)
God sommer!
Tak, det vil jeg prøve:)
Svar #4
07. juli 2024 af Albertevw
#2Nu ved jeg ikke noget om de specifikke uddannelser som du spørger ind til, men hvis man kigger på Uddannelseszoom.dk, så ser man at de alle tre har rimelig høj ledighed for nyuddannede. Selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at du ikke skal søge ind på netop en af disse, men jeg ville i hvert fald lige have det i mente.
Tak, det havde jeg slet ikke lige undersøgt eller tænkt over
Skriv et svar til: Valg af studie og kombination af uni og kons
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.