Resultater: 17941 til 17960 af 436241
-
hjælp
Forumindlægpå tegningen er angivet målene på grund Bergen grundens areal? skal jeg så ikke gange 30*40= 1200 hvad med den anden del hvad skal jeg med den? har også et andet spørgsmål! Anne,bo og carsten skal dele 440kr sådan at bo får havlt så megetsom anne og carsten får 100 kr, mindre end anne og bo tilsa... -
Haster.
ForumindlægHej. jeg er i gang med fysikrapport og har fået stillet dette spørgsmål: Hvor finder vi elektromagnetisme i praksis? Og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal finde ud af det. -
Analyse af leder
ForumindlægJeg sidder her og skal lave en aflevering hvor jeg skal lave en analyse af en leder og jeg blver pludselig i tvivl om der her gælder den samme analysemodel som ved en artikel? Er der nogle der kan hjælpe mig? -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægHåber jeg kan få lidt hjælp til denne opgave.. Trykket i atmosfæren, målt i atm, som en funktion P af højden h, målt i km, over jordoverfladen er bestemt ved Volumen af en idealgas er ved konstant temperatur omvendt proportional med trykket. Jeg skal opskrive et regneudtryk for volumen V af en... -
Hjælp til forskrift, og ligning.
Forumindlægbestem forskriften for den lineære funktion f hvis graf går gennem punkterne (2,10) og (-3,0) og løs ligningen f(x)=3 Hvordan bestemmes denne forskrift. Håber en kan hjælpe mig. tak -
Delta y
ForumindlægJeg har virkelig forsøgt mig med denne opgave, men tror bare jeg har gjort det lidt for knudret. Kan ikke lige helt se mig, ud af det nu. Kan i hjælpe mig tilbage på sporet? Opgaven: Udregn ?y ud fra punktet 3 for f(x)=x^2 -2x. Man kan vise sætningen: Funktionen f er kontinuert i x0, netop når ?... -
kold krig
ForumindlægHej."I april 1946 tog tog Sovjet i sin zone initiativ til en sammenslutning af kommunister og socialdemokrater i et nyt parti, SED, Tysklands socialistiske enhedsparti" efterfælgende står der at "vestmagterne så sammenslutningen værende i direkte strid med de indgåede aftaler i Pos... -
Så rundede Studieportalen 40.000 indlæg
ForumindlægDet må næsten mindes at studieportalen den 20. maj rundede 40.000 indlæg :-) -
hjælp
Forumindlægpå tegningen er angivet målene på grund 30m 40m og det er en rettangel. men bagefter kommer der en cirkel og dens mål er 14m hvordan skal jeg regne det ud Bergen grundens areal? skal jeg så ikke gange 30*40= 1200 hvad med den anden del hvad skal jeg med den? har også et andet spørgsmål! Anne,bo o... -
Billedebeskrivelse
ForumindlægJeg har forsøgt at lave nogle sætninger til en billedebeskrivelse. Jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så ville være skønt, hvis nogen bare lige ville se sætningerne igennem for alvorlige fejl (: (har skrevet dem på dansk også, hvis det nu skulle være helt uforståelige, hvad jeg har skrevet, h... -
linær funktion
ForumindlægKan ikke lige se, hvordan jeg starter denne opgave. Kan nogen hjælpe mig igang`? Om den linære funktion f(x)=ax+b oplyses, at f(0)=2 og f’(x)=-f(x)-3x-1. Bestem a og b. -
ion
ForumindlægHej Hvordan kan man finde frem til hvor mange elektroner, protoner ioner har ? f.eks. i denne ion SO42- Jeg vil regne det ud således men er selvfølgelig ik sikker. S har 16 elektroner og protoner - O har 8 protoner og elektroner, 8 skal ganges med 4 da vi har fire af O derfor har den 32 proto... -
hjælp
Forumindlægpå tegningen er angivet målene på grund 30m 40m og det er en rettangel. men bagefter kommer der en cirkel og dens mål er 14m hvordan skal jeg regne det ud Bergen grundens areal? skal jeg så ikke gange 30*40= 1200 hvad med den anden del hvad skal jeg med den? har også et andet spørgsmål! Anne,bo o... -
Sproglig analyse
ForumindlægHej :) - Jeg skal lave en sproglig analyse af dronningens nytårstale, og jeg bliver itvivl om der skal indgå en indledning i en sproglig analyse? Skal der det? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) -
Matematiktak!
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-1.PDF se opgave f).Som spørgsmålet er skrevet her, kunne man så ikke argumentere for at beta's røringspunkt ligeså godt kunne ligge i P? Diskuterer med en ven... -
Stamfunktioner
ForumindlæghejJeg kan ikke lige finde ud af den her opgave:int. fra 0 til Pi/2 af (sinx)^(3)*cosxdxTAK -
Udd. slut
ForumindlægNu er jeg lidt forvirret. Hvis man nu startede STX i 07 og derfor går i 2.g nu, slutter man så 2009 eller 2010? -
funktionskrift og tabel
Forumindlæghjælp jeg er simpelthen gået i stå jeg har lagt et billed hvordan skal det passe at y=x-2 med denne tabel tak -
Mat.(stamf.)
ForumindlægHejen funktion f er bestemt vedf(x)=x-2*kvad.(x) , x større lig 0.I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal.Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M.Please tjek om jeg har lavet det rigtigt:int. fra 0 til 4 (x-2*kvad.(x))dx=int. fra ... -
Matematik
ForumindlægHejI et koordinatsystem i rummet har to parallelle planer alfa og beta ligningernealfa: x-2y+2z=0beta: x-2y+2z-12=0 Beregn afstanden fra punktet O(0,0,0) til planen beta. (Den kan jeg godt finde ud af, det er bare om at sættet i formel.)Bestem en ligning for den plan Pi, for hvilken det gælder, a...
