Resultater: 19461 til 19480 af 436241
-
Periodiske fænomener
ForumindlægLøs for x tilhører 1 : 4 hver af ligningerne a) 2 * cos(2x + 3) - 1,157 = 0,5267 Hmm har indtastet det på lommeregne men ved ikke om jeg gøre det rigtigt solve(2 * cos(2x + 3) - 1,157 = 0,5267, l 1<x and x<8 ? men den gider ikke er det en lettere måde man kan gøre det på -
differentialregning og modellering med f'
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. Omkostningerne O(x) ved fremstilling af x tons pr. uge af denne vare er givet ved O(x) = x^3 - 30x^2 + 500x + 30 Hvor O(x) er udtrykt i en møntenhed, som er underordnet i denne forbindelse. Den producerede varemængde kan sælges til en fast pris på 308 pr. ton ... -
Sheer og Reflektion
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg er gået i stå i, og håber på lidt hjælp fra jer. Opgaven: Betragt planet gennem origo med normalvektoren n=(1,1,0)T samt samt sheer med forskdningsvektoren s = (0, 0, 1)T 1. Opskriv matricen som beskriver ovennævnte affine transformation. Herefter udføres refle... -
Tegne Program
ForumindlægHejjeg skal bruge et program som kan tegne et omdrejningslegeme. Rundt om en akse.Kender nogle sådan et?Tak -
Fordelingsforhold
ForumindlægNogen der kan svare på denne opgave? -
Bohrs Atommodel og det periodiske system
ForumindlægHej Hvordan kan bohrs model bruges til at forstå det periodiske system?? -
Historie. ang. 3 årsopgave
ForumindlægHejsa...Skal start til at tænke på 3 års opgave. Har allerede bestemt mig for, at jeg vil skrive i historie, men er lidt i tvivl om emnet.Påtænker at skrive noget om 2. verdenskrig..Er der nogle, der har nogle gode bud....???På forhånd tak... -
Præt / imp
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med præteritum og imperfektum? jeg har virkeligt ikke styr på det. Jeg har skrevet begge muligheder op alle steder og de står altid sådan: Præteritum / Imperfektum (Jeg vil også meget gerne vide hvorfor de er valgt hvis det ikke er for meget forlangt. Men kan jeg o... -
spidse vinkel, som linjen l danner med førsteaksen
ForumindlægHej. jeg har en ligning y = 0.33x + 2.67 jeg skal finde den spidse vinkel, som linjen l danner med førsteaksen. tan(-1) (-0.33) = -18.5 det kan da ikke passe at det er en negativ vinkel? -
Funktion giver "false"
ForumindlægJeg skal finde forskriften for en funktion der indeholder følgende punkter, men den giver "false" på min Ti89. Hvad gør jeg galt?Punkter: f(-812)=252,44, f(0)=74 og f(812)=252,44for f(0)=74f(x)=ax^2+bx+c74=a*0^2+b*0+c => c= 74for f(-812)=252,44f(x)=ax^2+bx+c252,44=a*-812^2+b*-812+742... -
denne sætning
ForumindlægHej Jeg har denne sætning og er i tvivl om dobbeltstyrende præpositioner: "Das Lesebuch will Licht über das Verhältnis zwischen die zwei Länder werfen" Jeg er lidt forvirret over om ûber og zwischen styrer akk. eller dat. ? -
Trekant beregning på trykluftcylinder
ForumindlægJeg er i tvivle om hvordan jeg skal løse opgaven, som jeg har vedlagt... Jeg har set et andet løsningsforslag her på siden, men det var ekstremt forvirende... Så håber at nogle kan hjælpe med svaret på en lidt mere pædagoisk måde :) -
?Adam og Eva?
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive en opgave om Adam og Eva af Dario Fo, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal skrive i vurderíngen. Det er et stilemne jeg har fået Jeg håber i kan hjælpe mig På forhånd tak -
Trekanter - Beregning af størrelses forhold uden areal
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave for, men kan ikke lige genneskue formlen/metoden.. :) Vi har to retvinklede trekanter ABC og DEF (Som iøvrigt er ensvinklede) Trekant, ABC: C = 90 grader A = D B = E b= 2 c =5 a = 4,58 Trekant DEF: F = 90 grader d = 13,74 e = 6 f = 15 a) Beregn arealerne af treka... -
Mathcad ?
ForumindlægNogen der kan regne dette stykke vedr. beregning af vinkel mellem to vektorer ud i Mathcad eller lign., for jeg skal benytte cos-1(arccos), hvilket ikke er tilgængeligt på min lommeregner: cosv = cos-1(-4/(√(25)√(32))) Stykket kan kopieres direkte over i f.eks. Mathcad, men husk dog a... -
Stamfunktion
ForumindlægHej er der lige en der kan forklare mig hvordan jeg kan løse denne opgave:To funktioner f og g er givet ved f(x)=1/(e^(2x)-1) , x>0og g(x)=½ln(e^(2x)-1)-x , x>0.Gøre rede for, at g er en stamfunktion til f. -
Finde y-værdien i opgave 172 i teknisk matematik bog af p. madsen
ForumindlægJeg skal finde y-værdien i en opgave med forskydning af huse. billed til opgave er vehæftet og linket kan findes hvor opgave er på side 168 her: http://www.scribd.com/doc/34104586/Teknisk-Matematik-Af-Preben-Madsen#scribd -
bitte er der en der vil hjælpe? (fingersen?)
ForumindlægVil i bare kigge denne her igennem for fejl?? Be omDer Artikel handelt von Franziska Almsick, die ein Schwimmstar ist. Sie erzählt von ihren Leben als ein professionelle Schwimmstar, und die Opferungen sie hat gemacht um eine gut Schwimmstar zu werden. Jetzt steht sie vor dem Scheideweg, aber sie... -
Partiel eller Substition?
ForumindlægHej, jeg har bare lige hurtigt brug for hjælp til om jeg skal bruge partiel integration eller om jeg skal bruge integration ved substition, til denne her:Integraletegn ((2cosx)/(2+sinx)) dxHvis jeg skal bruge integration ved substition, så må du meget gerne lige fortælle mig, om hvad jeg skal ang... -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j...
