Resultater: 15841 til 15860 af 436512
-
Ideer søges
ForumindlægSidder og døjer med et spørgsmål fra en opgave undersøg hvorvidt der er en stærk sammenhæng mellem demokrati og levevilkår? jeg har nogle figure som udgangspunkt, men behøver, ideer måske nogle teorier eller sammenhænge jeg kan inddrage ydderligere.. har rigtig svært ved at starte sådan lige... ... -
Bølgelængden for rød og grøn laser
ForumindlægHvad er bølgelængden for rød og grøn laser? -
Reaktionsforhold?
Forumindlægjeg har udført et forsøg hvor vi lavede acetylsalicylsyre. Jeg har så beregnet n af den mængde ethansyrenahydrid og salicylsyre som vi brugte og har nu stofmængde for begge to men nu skal jeg så bestemme den begrænsede faktor.... hvordan gør jeg det? Skal jeg så lave 'skema' (hvis i forså... -
Bakterieacceleration
ForumindlægEn bakteriekultur vokser fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. 1) Med hvor mange procent i timen vokser bakterien? -
Den optimale salgspris
ForumindlægNogen der kan hjælpe med Den optimale salgspris? -
En lille anekdote
ForumindlægEn anktdote fortæller, at da Sissah Ibn Dalim opfandt skakspillet, blev Kong Shihram så begejstret, at Sissah selv måtte bestemme sin belønning. Han valgte da at få 1 hvedekorn for det første felt på skakbrættet, 2 for det andet felt, 4 for det trejdie, 8 for det fjerde og så fremdeles. 1) Find h... -
Hovedregning
ForumindlægJeg har problemer med lidt hovedregning:(1g)1)Gør rede for at:(kvadratrodstegn)x+1-(kvadratrodstegn)x=1/(kvadratrodstegn)x+1+(kvadratrodstegn)Gør rede for at:x^3-x^2-1/x-1=x^2-(1/x-1)2)I et koordinatsystem er en cirkel bestemt ved ligningen:x^2-6x+y^2+8y=0Jeg har fået cirklens ligning til:(x-3)^2... -
Pladetektonik
ForumindlægHej :) Jeg sidder og læser lidt om pladetektonik. Jeg kan forstå jordskælv, vulkaner samt tsunamier og hvordan det hænger sammen, herunder hvordan jordens indre er opbygget. Det jeg ikke kan forstå eller finde en sammenhæng i, er hvad teorien om pladetektonik har med jordskælv/vulkaner at gøre. o... -
forsøg, baser
ForumindlægEr der nogle, der kan 3 forsøg omhandlende baser? Jeg er nemlig helt lost mht. til det.. De skal helst være nemme og enkle ;-) Hilsen Marissa -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej. Jeg har et par problemer med et par redoxreaktioner: 1) 3 -2 1 0 [TlCl4]- + H2S --> TlCl (s) + S8 (s) 2) As2S3(s) + HS- + HS2- -> [AsS4]3- 3) 2 0 3 -2 Co2+ + O2 -> Co(OH)3 4) 3 -2 3 ... -
Isolering
ForumindlægVi har en kasse bestående af 6 sider, hvor fem af dem er flamingoplader og en af dem er en glasplade. Vi har regnet lamda ud for flamingo, og hvordan finder vi nu lamda for glaspladen? -
Rettelse af tysk stil :)
ForumindlægHej!! Er der nogen, der vil rette min tyske stil?? For så vil jeg bli' rigtig glad :)På forhånd tak!Eiskaltes Spiel2. Schreibe über den Jungen und sein Leben. Berücksichtige dabei Folgendes:- seine Erlebnisse in der Schule- seine Gedanken und Gefühle beim Spielen zu Hause - die Folgen des ... -
log(x+2)-log(x)=2
Forumindlæglog(x+2)-log(x)=2 <=> log((x+2)/x)=2 <=> log(2)=2 ... og det passer jo ikke? er L=Ø? -
please..rettelse til en meget kort eng. tekst
Forumindlæger der ikke en, der lige gider se denne korte tekst igennem for fejl?tak på forhånd.When someone has bad memories they will talk about them. They will show other people, how much pain they have, because it make them feel better. But other people do not talk about them. They will do something to f... -
monetarisme
Forumindlægsidder stadig og laver opgave og har endnu et spørgsmål. hvis danmark skærer ned på ulandsbistanden og satser på frihandel i stedet for, kan man så kalde det monetarisme eller er det helt galt?på forhånd tak. -
Cm
ForumindlægHej! Jeg har et hurtigt spørgsmål! Kan det passe at man kan omregne cm3 - cm ? Ifølge rumfangsberegninger kan man godt! Håber i kan hjælpe mig -
Ligningssystemer
ForumindlægNedenfor er de to linier, m1 og m2, angivet ved ligningssystemer: m1 : 13y = 17 + 5x m2 : 8 = 7x - 4y Opgavens overordnede formål er at finde liniernes skæringspunkt, men her vil jeg først og fremmest gerne have vished omkring, hvorvidt jeg skal benytte determinant-metoden, hvilket jeg nemlig s... -
Højtryk og Lavtryk
ForumindlægHej. Er der nogle der ved, hvad Højtryk og Lavtryk er? Håber i ville svarer. ;) -
i hvert fald
ForumindlægHej Sidder og laver en engelsk oversættelse og er kommet i tvivl om hvordan jeg skal oversætte "i hvert fald for englænderne selv". Hvis i har nogle ideer vil jeg meget gerne høre dem.På forhånd tak. Dan -
Hvor alvorligt er det?
ForumindlægJeg var til en eksamen forleden på uni for første gang (er på 1. semester), hvor alle hjælpemidlerne var tilladt (herunder nettet). Jeg var under KÆMPE tidspres (som langt de fleste andre), at jeg glemte at omformulere en sætning, som jeg har fundet på nettet til at besvare en del af et stillet s...
