Resultater: 16441 til 16460 af 436512
-
Gradtal
ForumindlægHejsa, nu er det mig igen..!Jeg er lidt i tvivl om hvornår man skal trække 180* fra vinklen. Fx er der en opgave hvor man skal bestemme vinklen mellem vektor a og (a-b)kvadratrod = sqr-------------------------------------------OPG. I-------------------------------------------Givet:Om 2 vektorer g... -
dødssyn...(OLD)
Forumindlæghej..er der nogen, der kan sige lidt om de forskellige dødssyn ? altså hos Thukydid, Herodot og Homer ?på forhånd tak -
Gennemsnit???
ForumindlægHej, er der nogen der ved om der er nogle uddanelser hvor man skal have 10 er derover for at komme ind? Hvis ja hvilke? Ved er man engang skulle have over 10 for at blive jordmoder man det skal man hvis ikke længere... Kan I komme på nogen???Venlig hilsen Marlene -
Teknisk toolbar?
ForumindlægHejsa.Jeg har set andre fra klassen bruge en toolbar/værktøjslinje med matematiske/fysiske operatorere i word. Er det en udvidelse, eller findes det simpelthen bare ikke i word versionerne før windows xp? -
Cm
ForumindlægHej! Jeg har et hurtigt spørgsmål! Kan det passe at man kan omregne cm3 - cm ? Ifølge rumfangsberegninger kan man godt! Håber i kan hjælpe mig -
Benyt grafen til at bestemme N ′(10)?
ForumindlægHej jeg har fået følgende opgave: I en model for udviklingen i antallet af individer i en population betegner N (t ) antal individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn). Nedenfor er vist en del af grafen for N. (GRAFEN ER VEDHÆFTET) Benyt grafen til at bestemme N ′(10) , og gør... -
postmodernism
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan forklare mig lidt om postmordenismen i eng litteratur.. idet jeg ikke rigtig får noget ud af at læse bøger fra bib.... håber der er nogen, der kan hjælpe....mange tak:) -
Opløftet i -1
ForumindlægJeg vil gerne opmskrive følgende udtryk:1/(e^2x - 1), x >0 Er det så rigtigt at skrive:(e^-2x -1)...men det giver et forkert resultat..hvordan kan man ellers omskrive(e^-2x -1) ^-1 ?? -
Afslutningsark-eø
ForumindlægHi.Jeg ville høre om der er nogle der har lavet HHX's afslutningsopgave fra januar 2003?Min vil ikke stemme... -
Særlige egenskaber (eksponentielle funktioner)
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en emneopgave angående eksponential- og logaritmefunktioner. I en af opgaverne bliver der stillet krav til, at man skal skrive, hvad de særlige egenskaber ved eksponentielle funktioner er. Jeg har læst i min bog, men der står ikke noget noget om, hvad der evt. e... -
Hvad betyder "silverflame"???
ForumindlægHej! er der nogle der kan fortælle mig hvad silverflame betyder? Jeg er ved at oversætte en gammel sang af Tim Cristensen og støtte på ordet sliverflame... Ved godt at det direkte oversat betyder sølvflame, men ved i om der er en dobbelt mening med det??? -
Im/ in am/an
ForumindlægJeg sidder og skriver tysk stil, og er kommet i tvivl om, hvornår man bruger im og in, og am og an. Nogle der kan forklare det? :-) -
Historie eksamen!
ForumindlægHey alle.HJÆLP!jeg skal til eksamen i historie - og det er bare IKKE mit fag...Jeg håber lidt i kan hjælpe mig.det jeg har størst problemer med er politik.. det har aldrig interesseret mig og derfor har jeg meget svært ved og forstå det.Jeg ville høre om der er nogen der kort og enkelt kan forkla... -
14.maj 2004
Forumindlæghej hey..Har hørt at man kan køre gratis med tog til københavn imorgen...altså d. 14. maj.. kan det passe?? -
Grafregner og rummet
ForumindlægEr det muligt at illustrere en plan eller linge i rumme på en TI-83??Er der ellers nogen som har nogle tricks til at tegne planer i rummet på papir??Det er til at overskuliggøre opgaverne.. -
årsprøve-eksamen??
Forumindlægjeg ville lige vide om årsprøverne var vigtigere end eksamnerne.?og sker der noget hvis man dumper i en årsprøve?? -
Afstand mellem to funktioner
ForumindlægJeg er i gang med årets IT-projekt og er kommet i problemer i opgave f) se: http://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlJeg kender funktionsforskrifterne for begge de to funktioner, og jeg har beregnet alle mål på figur f2. Det jeg ikke kan finde ud af er, hvad jeg skal gøre for at finde ko... -
Samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg længe har tænkt over:jeg har nemlig valgt samfundsfag på højt niveau... Men skal man egentlig have en rigtig stor og bred viden om en masse i forvejen? Og jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer til den skriftlig eksamen!hilsen helin -
Kraftvektorer
ForumindlægJeg har givet tre kraftvektorer, F(1) = 100N, F(2) = 200N og F(3) = 300N.Hvor v(F(1),F(3)) = 105(deg). F(1) og F(2) står vinkelret på hinanden. Jeg skal bestemme den kraftvektor der i størrelse og retning kan holde ligevægt med de tre vektorer. Men jeg får hele tiden et forkert resultat jeg lægge... -
Dobbeltlogaritmisk og enkeltlogaritmisk papir
ForumindlægJeg kom lige i tvivl: Hvornår bruger man hvad?
