Resultater: 19141 til 19160 af 436513
-
HASTER!!!!!!!!!! DIFFERENTIALLIGNINGER
Forumindlægen befolknings størrelse kan beskrives ved en funktion N, således at N(t) er folketallet til tiden t, hvor t angives i år. det antages, at N tilfredser differentialligningen: dN/dt=(0,025-0,0004t)*N Hvilken information giver ligningen om udviklingen af folketallet? -
Nogen der har gode oversættelser??
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle godeog mundrette oversættelser til: There being no more free samples to be had, the girls left the health shop. When in doubt, leave it out! -
"Turistens tøj" på tysk??
ForumindlægHej.. hedder "turistens tøj" ikke: Die Kleidung des Tourists ?? -
Afstandsformel og minimun for funktion.
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) = √x Funktionen d(x) angiver afstanden mellem punktet P(2,0) og et vilkårligt punkt Q(x,√x) på grafen for f. Opgaven hedder så: beregn d(4) og herefter beregn den eksakte værdi af minimum for d(x). Jeg er kommet frem til at man skal bruge afstandsformle... -
Sport: Uafgjort
ForumindlægNoget jeg og flere andre har undret os lidt over:Hvorfor hedder det (f.eks.): A1 eller A14Når der henholdsvis står uafgjort 1-1 eller 14-14 i en given sportsgren?Og hvilke sportsgrene bruger man dette udtryk i? Alle hvor der kan stå uafgjort eller kun nogle enkelte?Hilsen Maria -
Frøken Julie
ForumindlægHey, skal til og igang med at læse August Strindberg "Fröken Julie", men forstår ikke så meget af svensk.... er der nogle som har en side med bogen på dansk, eller nogle notater der kunne hjælpe? skriv venligst -
Funktion løsning på diff.lign?
ForumindlægJeg sidder lige med nogle opgaver i en aflevering uden hjælpemidler. Det drejer sig om følgende opgave: Gør rede for, at funktionen f(x)=2·(1-(1/x)) , x>1 er løsning til differentialligningen dy/dx = y/(x(x-1)) (fra bogen "Eksamensopgaver i matematik (tykke udgave til A-niveau), o... -
Ordforklaring?
ForumindlægHej alle sammen..jeg sidder med en historie fra H.C.Andersen og er stødt ind på to ord som jeg ikke forstå helt..Jeg ved at spækhøker betyder: viktualiehandlermundlæder betyder: her = snakketøj men kan det uddybes lidt mere? Kan ikke forstå det helt. Ved kun hvad det betyder, men er ikke helt kla... -
Engelsk Oversættelse - rettelse.
ForumindlægHalløj :o) Her er lige et stykke engelsk oversættelse, der trænger til en kærlig hånd. Synes selv, den er en anelse mærkelig. På forhånd tak:)Dansk: Den øvrige familie er taget på ferie, og jeg er alene med katten, men der udspinder sig ikke nogen fortrolig samtale mellem os. Det er ikke sproglig... -
e
Forumindlæge5lnx jeg går ud fra, at jeg skal bruge følgende regel (ex)y = exy ? -
Engelsk mundtligt - Emne
ForumindlægHej allesammen! Har I nogle idéer til, hvad jeg kunne skrive om i min idividuelle opgave til mundtligt engelsk? De hovedemner vi har er: Love, South Africa, New York og Australia. På forhånd tak. :-) Bella -
Ligevægt.. hjælp
ForumindlægVi stillede to små bægerglas ved siden af hinanden på et hvidt stykke papir, og fyldte dem næsten halvt op med den røde blanding: ca. 200 ml vand I en 250 ml konisk Kolbe. Herefter 10 ml 0,1 M, Fe(NO3)3 og derefter 10 ml 0,1 M KSCN. Vi sørgede for at væsken stod nøjagtigt lige højt i de to gl... -
cos
Forumindlægden skal differentieres y = (cosx)x - xcosx Hvordan griber jeg den an? -
Eksponentialfunktioner!!
Forumindlæghej.... har problemer med opg forneden:håber nogen kan hjælpe mig...Thorleif har 10000 kr., som han kan anbringe til 10% p.a. eller til 5% pr. halvår. 1.Hvad kan bedst betale sig?2.Hvor meget vil han have til rådighed efter 7 år i hvert af de to tilfælde?min bud på 1. spørgsmål er:Jeg bruger form... -
Fysik
Forumindlæghej, her er en lille opgave hvor jeg er gået i stå. Håber der er nogle som kan hjælpe. Et radioaktivit præparat indeholder et stof med halveringstiden 3,0 døgn. Aktiviteten fra præperatet er til at begynde med 600 Bq. Hvor mange kerner henfalder i løbet af det første døgn? -
hjælp til analyse af leif panduro
Forumindlægjeg skal aflevere en analyse af leif panduro's vi har kun eet liv imorgen, og jeg er helt på skideren, kan ikke finde hoved og hale i den tekst, nogle der kan hjælpe?? -
"Hjælp til cirklens ligning".......
ForumindlægHej...sidder og har problemer med opgaven forneden.håber at der er nogen der er villig til at hjælpe mig med denne opg:En cirkel har ligningen: x^2-14x+y^2+4=01) Bestem centrum C og radius r for cirklen.2) Beregn koordinaterne til cirklens skæringspunkter med koordinatsystemets 1. og 2. akse.3) ... -
et lille spørgsmål?
Forumindlægf(x) = -1/2x^2+5hvordan sætter jeg denne ligning i f(x)=0 og løser andengradsligingen ud fra dette...ved ikk hvordan jeg skal opstille det og løse det ..... -
parabel
Forumindlæghej folkens, jeg har fået en opgave der driller ret meget... jeg har en figur der viser gavlen af en parabelformet hal. og jeg skal så på passende vis indlægge gavlen i et koordinatsystem, og angive en forskrift for parablen... har smækket den ind i koordinatsystemet, så den på x-aksen går fra -2... -
Delbrøksopsspaltning
ForumindlægHej.Sidder og arbejder med nogen Laplace-tranformationer, og har lidt problemer med at finde de inverse. Vi har fået at vide, at man kan bruge en metode som de kalder "delbrøksopspaltning", men jeg kender/forstår ikke denne metode. Metoden skulle gå ud på, at man tager en brøk, med bevæ...
