Resultater: 15501 til 15520 af 436512
-
Forskellen mellem differens og differentialkvotienten?
ForumindlægHej... Jeg skal skrive en opgave og gennemgå hvordan l’Hospital bestemmer differensen af et produkt af to variable. Hvad betyder det når L'Hospital skriver differens? Er det forskellen ml x og y eller forklarer han i virkeligheden en om den differentierede funktion -... -
ligninger en der har lyst til at hjælpe :-)
Forumindlæg5 2 = 5 9-x 17 Nogen som kan hjæpe? :-b -
Matematik aflevering.... grafer og væksthastighed
ForumindlægHej. Håbe at I kan og vil hjælpe mig med denne her opgave. Jeg har taget et screenshot af den. Jeg kan ikke finde ud af den og har heller ikke lavet noget af det. -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHejsa Er der en engel, der vil bruge 10 minutter på at læse min tysk igennem? -
Cirklernes skæringspunkt(er)
ForumindlægCirklerne c1 og c2 har ligningerne c1: x2 + y2 - 12x + 2y = -33 , c2: x2 + y2 + 2x - 6y = 26 Vis, at cirklerne skærer hinanden Jeg ved, at det er to ligninger med to ubekendte. Har bare lidt svært ved at finde de to ubekendte, ahah -
hjælp
Forumindlæger der ikk lige nogle der kan kigge på det her..https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=34480 -
Matematik(procent)
ForumindlægHejEr der nogen der kan hjælpe mig med 10-klasse mat.Spm. finde uden brug af lommerregner:33 1/3% af 1575Spm. jeg skal udfylde en skema over overslag og beregningerJeg har f.eks. 30% af 4500.Spm. Er det sandt eller falsk 1/6=66 2/3%Spm. hvordan finder jeg den nye pris når der er en stigning på 45... -
fra promilletal om til brøker
Forumindlæg17o/oo = 17/1000=0,017????? -
Markedsanalyse om ØL i ØST EUROPA
ForumindlægJeg mangler nogle oplysninger om ØL salg i ØST EUROPA, helst for hvert land kan i hjælpe med det? -
Rettelse af grammatik til imorgn!!
ForumindlægJeg har skrevet noget herunder..Dansk version:Kan jeg få det?Jordenergi er en god ting at investere i. Jordenergi bør overvejes, hvis man skal bygge et nyt hus, eller hvis man ikke bor et sted, hvor der findes fjernvarme.Det er dog fastlagt, at man skal bo i et hus, med et bestemt areal (fx en ha... -
Erhvervsøkonomi (med stx eksamen)
ForumindlægHej. Jeg går i en naturvidenskabelig linje til dagligt på stx, men har her sidst i 2g fundet ud af at jeg gerne vil studere erhvervsøkonomi efter gym. Er der mulighed for at man stadig kan blive en dygtig erhvervsøkonom, selvom man ikke ligefrem har haft det før? Har allerede fået et par bøge... -
f'(x)
ForumindlægJeg har lige et problem... er der nogen der kan hjælpe med denne her?Jeg skal finde f'(x) af f(x)=2*e^(x^3)lige meget hvad jeg gør bliver det til noget værre rod... -
Chance for at ende i samme klasse på hhx
ForumindlægHvor stor er chancen for at ende med at have et eller flere fag sammen på hhx med en anden person? Jeg tager fx den internationale linje og hende en anden linje end den. Er der mulighed for at vi kan ende op med at have et eller flere fag sammen på trods af linjeforskellen? -
Vektorial
ForumindlægHej, er der nogen, som ved, hvad ''vektorial stoftransport'' betyder? Hvilken retning er ''vektorial''? -
Statistik normalfordelingspapir
ForumindlægJeg skal løse vedhæftede opgave. Jeg har tegnet den ind på normalfordelingspapiret og bestemt spredningen. Jeg er dig i tvivl om, hvordan den anden del skal løses. Der står man skal aflæse det ud fra papiret. Hvordan gør man det ? -
Termodynamik. HJÆLP.
Forumindlægselveopgaveformuleringen: Vi vil studerere termodynamikken af opvarmning af ris i vand. Ved opvarmning af sys- temet ris i vand underg °ar risen en s °akaldt gelatineringsproces, hvorved den krystallinske stivelse i riskornene smelter over et temperaturinterval fra T1 = 70?C til T2 = 90?C un- ... -
Ideal gas???
ForumindlægJeg har en opgaver der lyder Beregn voluminet af 1,08 mol af en ideal gas ved 20 grader celsius og 1,013 bar. Jeg forstår ikke helt det der med, at en ideal gas skal opfylde p * V = n* R * T Hvordan finder man sådan en?? -
Bw
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne her opgave, eftersom jeg ikke kan overskue det. Håber I kan hjælpe mig :) Jeg har indlagt opgaven som et screenshot. -
Bwe
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne her opgave, eftersom jeg ikke kan overskue det. Håber I kan hjælpe mig :) Jeg har indlagt opgaven som et screenshot. -
Bestemmelse af forskrifter og halveringstid
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne her opgave, eftersom jeg ikke kan overskue det. Håber I kan hjælpe mig :) Jeg har indlagt opgaven som et screenshot.
