Resultater: 18381 til 18400 af 436513
-
Kina hjælp!!! Haster !!!!
ForumindlægKulturelle forholds indflydelse på forbrugernes beslutningsproces i Kina? Jeg skal svar på dette, men kan ikke rigtig finde, et sted man kan læse om det, håber på der er en der evt. kunne hjælpe. Eller en der evt. ved noget om emne' her. -
Afsætning Haster!!! Om forbrugernes beslutningsproces!!!
ForumindlægKulturelle forholds indflydelse på forbrugernes beslutningsproces i Kina? Jeg skal svar på dette, men kan ikke rigtig finde, et sted man kan læse om det, håber på der er en der evt. kunne hjælpe. Eller en der evt. ved noget om emne' her. -
socialdemokratiet ideologi
Forumindlæghej, skal holde oplæg om socialdemokratiet, og jeg mangler at karakterisere deres ideologi. Den er selvfølgelig socialistisk, men der skulle gerne være tegn på liberalisme indimellem. Kender i nogle eksempler ? -
Partiel integration
ForumindlægHej. Er der en der ved noget om partiel integration som er på MSN Messenger? Tak -
AT 2009 - én rejse eller rejser generelt
ForumindlægJeg har fået forskellige ting at vide på mit gymnasium, så derfor spørger jeg nu herinde.. Jeg ved at man skal holde sig til konkrete rejser, men skal man vælge en (eller flere) rejser og forholde sig til dem (fx columbus rejse til amerika) eller må man behandle rejser generelt, som fx udviklinge... -
Ordforklaring?
ForumindlægHej alle sammen..jeg sidder med en historie fra H.C.Andersen og er stødt ind på to ord som jeg ikke forstå helt..Jeg ved at spækhøker betyder: viktualiehandlermundlæder betyder: her = snakketøj men kan det uddybes lidt mere? Kan ikke forstå det helt. Ved kun hvad det betyder, men er ikke helt kla... -
Kina og kultur???
ForumindlægKulturelle forholds indflydelse på forbrugernes beslutningsproces i Kina? Jeg skal svar på dette, men kan ikke rigtig finde, et sted man kan læse om det, håber på der er en der evt. kunne hjælpe. Eller en der evt. ved noget om emne' her. -
Hvad er der tilbage efter afbrændning af peanut?
ForumindlægEn peanut kan brænde, fordi den indeholder meget fedt og olie. Det er nemlig fedtet og olien der brænder. Men når peanut´en er afbrændt, hvad er der så tilbage? -
en ligning med 2 ubekendte
Forumindlæghej er der nogen som ved hvordan man løser denne ligning (x+1)2-(y+3)2=(x-y)(x+y) 3(x+1)-4y=2(x+3) På forhånd tak :) -
eksponentielle
Forumindlæg -
novelle
ForumindlægHej Jeg vil i min dansk historie opgave redegøre for minimalisme. Analysere og sammenligne en novelle af helle helle og naja marie aidt samt perspektivere til postmodernisme. Jeg havde oprindeligt tænkt mig at analysere to noveller af naja men valgte istedet helle helle. Jeg ville høre... -
Ivy League Schools
ForumindlægHej! :) tror i at hvis man er kommet ud af gym med et ikke særlig højt gennemsnit, (7,9) og man starter på uni her i DK og virkelig knokler igennem, sørger for at få RIGTIGE GODE KARAKTERE + deltager i forskellige uni-relaterede aktivitere + laver frivilligt arbejde og ja virkelig sørger for ... -
Vektorer i rummet: Bestemmelse af plan udfra linie + punkt mm.
Forumindlæg1) Bestemmelse af ligningen for planen α som indeholder linjen m og punktet (1,0,3) m's parameterfremstilling: (x,y,z) = (-2+5t,2+3t,1+2t) 2) Undersøg om punkterne A (3,0,1) og B (-6,-6,-2) ligger på hver sin side eller på samme side af planene med ligningen : 2x - y - z =... -
Formel
ForumindlægI en skov plantes træer m. en højde på 1,7m. Til de er 15år gl. vokser de m. 17,3% årligt. 1) Opstil en formel, der beskriver træernes højde som funktion af antal år efter udplantning. Jeg har valgt at bruge: f(x)=b*ax f(x)= 1,7 * 1,173x Har jeg fat i noget rigtigt? 2) Med hvormange % vokser tr... -
2. gradspolynomium
Forumindlæg2. Gradspolynomium bruges til at kunne tegne en 2. gradsligning Man går fra ligning ax2+bx+c= 0 til 2. gradspolynomiet f(x)=ax2+bc+c Når det nu er et 2. gradspolynomium betyder det, at x er i anden potens x2 Kan man så sige, at når man arbejder med en ligning, der er 1 potens x, at de... -
Dansk folkeparti bliver større
ForumindlægNogle der har et par ideer til hvorfor Dansk folkeparti er gået hen og blevet sådan et stort parti igen? Hvad tiltrækker de hos vælgerene? Jeg tænker meget på deres værdipolitik, som de jo har stærke holdninger til -
Bestemmelse af største/mindste værdi..med cas funktion
ForumindlægEt fodboldstadion skal anlægges, så der rundt om banen skal være en løbebane på 400m. På figuren er banen rektanglet, mens løbebanen består af to rette linjer og to halvcirkler, altså figurens rand. A) vis folboldbanens areal A(x)=400x-2*phi*x^2, hvor 0<x<200/phi nogen der kan hjælpe mi... -
BNP - oplyst?
ForumindlægHejEr der nogle, der ved og kan uddybe, hvorfor nogle lande ikke oplyser tallene for deres BNP? Der kan selvfølgelig være politiske forhold, der spiller ind. F.eks. har Irak ikke opgivet det. Kunne det være fordi, diktatoren Saddam Hussein sad på magten og forsøgte at skjule landets BNP? Hvilken ... -
Sumkurve
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om en opgave med en sumkurve. Jeg skal lave en sumkurve ud fra nogle intervaller og frekvenser. Jeg er i tvivl, om man skal finde intervalmidtpunkterne, eller om man bare skal bruge det sidste tal i intervallet til x-aksen? Håber nogen kan hjælpe. Mvh. -
Differentialregning - Integralregning
ForumindlægDel 2: Hvad er et integral? a) Forklar med dine egne ord hvad et integral er. b) Udvælg en af de gennemgåede regneregler og vis at den gælder c) Vis hvordan man integrerer ????= ??!+??!+17+ln??−! ! d) Bevis at ?? integreres til ! !??! ! (udnyt ??=??! !) e) Hvad er forskellen p...
