Resultater: 18301 til 18320 af 436513
-
HJÆLP
ForumindlægJeg forstår ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg har en parabel og en linje og jeg så skal finde deres skærningspunkter... Parabelen har ligningen P: Y= -x^2 + 2x + 4og linjen y =-x+4Nogen der vil være søde og hjælpe mig med denne opgave, bare et råd om hvad man gør`? -
total kort tysk oversættelse..please hjælp..
ForumindlægLili Marleen er en kampsang: Den opmuntrer soldaterne, der kæmper ved fronten. På grund af sangen mister de ikke modet, og de tænker på deres familier, som venter på dem derhjemme. Men den giver et falsk, sentimentalt billede af krigen, derfor finder Dr. Goebbels den ikke passende.den tyskeLili M... -
Stamfunktion
ForumindlægHej..Jeg skal finde stamfunktionen til følgende funktion:f(x)=4^(2x-1)Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvordan det skal gøres, så håber der er nogen som kan hjælpe..På forhånd tak.. -
Brøk! Tvivlsom!
ForumindlægHey.. Hvad giver denne brøk: 3 2 7- plus - minus - 4 6 8Har selv fået det til : 5/24er det rigtigt..? -
Eng afl om fremtid!
ForumindlægHeyza :)er der nogen der lige gider rette lidt af mine fejl i denne her oversættelse... Vi har om fremtid i grammatik så det er hovedsagen i det ..På for hånd tak :)I morgen kommer min tante og besøger mig. Hun kommer med toget klokken 10. klokken 12 skal vi mødes med mine forældre i Fortnum og M... -
Mekanik (Skr.) - Hjælp haster
ForumindlægHar været lidt syg, og er gået helt kold i den følgende opgave. Problemet er ikke at jeg ikke forstår formlerne, men kan bare ikke omsætte dem til praksik i opgave sammenhæng.Opgaven:(fra bogen Eksamenopgaver i Fysik A 94-97)--------------------------------------------OPGAVEN: (s. 53 opg. 3)En co... -
Varmekapacitet
ForumindlægI en beholder haves 150 g væske.Bestem den samlede varmekapacitet af beholder og væske.Temperaturen af beholder stiger fra 0 til 32 grader C. på 2 mins.Nogle som kan give et hint til denne opgave? tak -
Drama - hjælp
Forumindlægvi har fået en opgave om at vi til næste gang skal fremlægge noget på 2 minutter for holdet, er der nogen der har en ide om hvad det kunne være? -
TI-84+/TI-83+
ForumindlægHej..Er der nogle der evt. har en TI-84+ liggende de vil af med? Eller en anden lommeregner, i den standard, da TI-83+ ikke mere bliver opdateret fra Texas´s side, så kan ikke købe sådan en. -
En eksponentielt voksende funktion
ForumindlægOm en eksponentielt voksende funktionf oplyses det, at f(10) = 20, og at fordoblingskonstanten er 5. Bestem en forskrift for f. Løs ligningen f(x) = 2500Hvordan løser jeg dem - plz skriv udregninger ned :] -
Kan man forkorte dette!?
ForumindlægHej ..Er kommet frem til dette i en opgave hvor der står at jeg skal finde den eksakte værdi:0,5 * ln((e^4-1)/(e^2-1))-1Det kan ses lidt mere overskueligt her:http://www.freewebs.com/bssaqa/forkort.gif (kopier linket ind i adresse linien)Nu er mit spørgsmål om i tror man kan forkorte dette!?På fo... -
Fransk 1 sætning..
ForumindlægHejJeg har meget svært ved at se hvad den her sætning betyder:"elle les chèvres conduit au bord de la rivière où elle les attache à un abre."Tror det betyder: Hun driver gederne i åen hvor hun binder dem til et træ..Hmm.. det lyder altså meget underligt.. -
Engelsk
Forumindlæghej...Father O’Rourke is an indication of a religious community’s double standard, when the people of Conn under the supervision of Father O’Rourke worship Jesus and ignore the innocent Friday at the same time. Friday is nothing but the physical evidence of a so-called sin and t... -
PLEASE HELP ME
Forumindlæghej er her nogle søde mennesker som gider at hjælpe mig mednogen af de her opgaver...de fire parrenteser er en stor parrentes og stjernen er gange tegn... 1)(1 _ 1) * 3 = (3 4) 42) ( 1 _ 1) : (3 _ 1) = ( 7 5) (4 2) 3) 3 : ( 1 _ 1) = ( 2 3) 4) 13 _ ... -
Ligevægtskonstant
ForumindlægHej.. Jeg skal bestemme ligevægtskonstanten for reaktion II ved 850 grader C. (Billedet af reaktionen er vedhæftet) Jeg har formlen for ligevægtskonstanten, men jeg er i tvivl hvilke tal jeg overhovedet skal sætte ind.. Håber I vil hjælpe.. -
Hjælp til omskrivning af potensfunktioner
ForumindlægHej. Jeg skal omskrive disse potensfunktioner til formen y=b*xa , og jeg kan ikke finde ud af disse. f3(x)= √16*x4 f4(x)= 3/x f5(x)= 6/2x3 f6(x)= √x3/2*4√x2 Håber, der er en, der kan hjælpe! -
kort tysk oversættelse
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal lave en tysk samtale angående en tekst vi har læst imorgen, jeg har derfor lavet e lille resume af den på dansk, men jeg har lidt svært ved at den første del oversat, håber at nogle vil hjælpe mig :) på forhånd tusinde tak!! :) Teksten handler om en mand med grå ... -
KAPGANG HJÆLP!
ForumindlægSidder og skal lave en litterær artikel til i morgen kl12... Dog har jeg været så dum at se filmen kun...., så er der nogle som sidder og har læst bogen eller har nogle fif omkring den, så jeg kan lave en litterær artikel omkring den? ALT kan bruges -
Find én fejl i sætningen
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som går ud på at finde fejl i sætningerne. Fejlende skal rettes og forklares. I nedenstående sætninger er jeg dog i tvivl om hvad fejlen er, 1. The japanese people are very polite when they do business with foreigners. Er fejlen i ovenstående noget med udtry... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægFunktion f og g er givet ved: Graferne for de to funktioner begrænser sammen med koordinatakserne og linjen x = 10 en punktmængde M i 1. kvadrant. 1. Bestem arealet af M. Jeg ved godt hvordan opgaven skal løses, men er der nogle af Jer der forstår hvilket sted der er punktmængden M? Jeg h...
