Resultater: 18261 til 18280 af 436513
-
Reaktionskoefficient
ForumindlægHej,Et lille spørgsmål angående reaktionskoefficienter og hvordan der regnes med dem. Jeg skal i følgende reaktion bestemme massen af CO2, hvilken af de to er korrekt:Afstemt reaktion: 2C4H10 (g) + 13O2 (g) → 8CO2 (g) + 10H2O (g)m: 24,5 g m: 74,3gM: 58,12g/mol M: 44,01g/... -
regneforskrift
ForumindlægOpgaven lyder : Angiv en regneforskrift for den funktion f, der opfylder:a)f'(x)=sin2x og f(0,5pi)= 2b)f''(x)=6x+1 , f'(0)=1 og f(2)=3Nogen der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre? evt. lave lidthilsen klavs -
Nutidens unge
ForumindlægHej, gider I ikke at hjælpe mig med nogle stikord om hvordan nutidens unge er idag ang. politik og socialt -
hvad mener han?
ForumindlægHejJeg har engelsk stil for, men der er et par punkter hvor jeg ikke helt forstår hvad min lærer vil have mig til at skrive:- The point of view- The structure/compositionDet er et essay om en bog. Skal jeg bare skrive -hvilken vinkel den er skrevet fra til "point of view"?Og hvordan kan... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHey..jeg håber i kan hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk...har ik så meget tid....:Sagen om dobbeltmordet på Nicole Brown og Ronald Goldman er blevet kaldt århunderedets største retssag i USA. Mediernes interesse i sagen er ikke så meget ofrene som den hovedanklagede. O.J. Simpson USA... -
Tysk oversættelse
ForumindlægKan nogle hjælp mig med at rette denne korte tysk oversættelse.Ungdomsmagasinet Scala beretter følgende:De gamle har ofte deres problemer. Bedstemor Krause fortællerf.eks. om sit liv: Hun lever i Østberlin i sin toværelses lejlighed,hendes mand er død, og hendes børn er flyttet for mange år siden... -
hey
Forumindlæghey håber i kan hjælpe mig med dette her -
Engelsk afl.
ForumindlægHey... Er der nogen der gider tjekke denne afl. igennem for fejl? Mvh KatieDer er ingen I stuen da jeg kommer ind men duften af ristet brød og kaffe fortæller mig at morgenmaden er på vej. Laura, den gamle tante, har travlt ude i køkkenet. Jeg tøver, føler mig ikke hjemme nok til at gå ud og sige... -
engelsk stil...:(
Forumindlæghey...Jeg har en engelsk stil, som jeg virkelig håber på at nogen gider rette for mig.. jeg vil så gerne få et 10 tal.. bare en gang..Nogen der er interesseret i at hjælpe? please?Hvis der er nogen, så være sød og skriv jeres e-mail addresse her ved oplægget, så sender jeg den til jer..Håber der ... -
antal atomer?
Forumindlæghiii nogen der kan sige om det er rigtigt atder i ammoniumcarbonat: (NH4)2CO3er: 2 N-atomer, 8 H-atomer, 1 c-atom og 3 O-atomer? Er lidt i tvivl om man skal gange eller plusse når der står et 2 tal uden for parantesen :? -
hjælp - 2grads pol. og F(x)
ForumindlægEr noget tid siden jeg regnede med almindelige andengradspolynomier.Opgaven ligger i at jeg ud fra en visuel graf skal udregne en regneforskrift for funktionen, som senere skal passe til en bestemt stamfunktion.Parablens skæringspunkter med x-aksen er (-4,0) og (1,0). Toppunktet er ikke klart. De... -
linjens skæring med cirklen
ForumindlægDer er givet linjen l og cirklen C:l: y = 2x+3 C: (x-3)^2 + (y+1)^2 = 25Cirklen og linjen skærer hinanden i A(0,3) og B1) Beren kordinatsættet til BLinjen m er cirklens tangent til A2) Beregn en ligning for m.3) Beregn gradetallet for den spidste vinkel mellem l og m.Hvordan laver jeg diss... -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag... -
Tilsvarende engelsk side?
ForumindlægHejsa!Jeg tænkte om der var nogen der kendte en engelsk lektiehjælpsside? En engelsk studieportal?~Bella -
Engelsk - OVERSÆTTELSE!!!!
ForumindlægHej! Jeg har en oversættelse jeg godt kunne tænke mig at få rettet igennem!(teksten der skal oversættes til engelsk)Tak for Deres henvendelse af 22. februar 2001, hvori De beder os være behjælpelig med at etablere kontakt til udenlandske unge, der gerne vil arbejde i USA i sommerperioden i år.Vi ... -
Atavisme
ForumindlægHej, er der nogen som kan forklare hvad atavisme er udfra Joseph Schumpter's syns- punkt...? -
HJÆLP: GÅET I STÅ.
ForumindlægHej.Jeg sidder og er ved at skrive engelsk stil, men er gået helt i stå. Hvad skal jeg gøre? -
Bølgelængde, frekvens, svingninstid
ForumindlægFuck jeg har vidst ikke fulgt ordentlig med i fysik for tiden. Håber i kan hjælpe mig. Jeg har altså læst og kigget i bogen, men har alligevle svært ved det.Forklar hvad en transversal-bølge er og giv nogle eksemplerForklar hvad en longitudinal-bølge er og giv nogle eksemplerTidsrummet for een sv... -
Rette i min LILLE oversættelse ?!
ForumindlægHej alle søde mennesker her på SP, Jeg ville spørge om der var nogle, som ville kigge min oversættelse igennem? Nogle af ordene kunne jeg ikke finde ud af, så det ville være dejligt, hvis der var nogle der gad at fortælle mig hvad det var. Det skal lige siges at det der står med fed er det fransk... -
hvad forstår i ved det her ?
Forumindlægredegør på basis af artiklen " en leders stemme er dyb og kraftig" for de videnskabelige trin, der indgår i nanna vestergårds special, herunder: problemformulering, empiri, teori,
