Resultater: 18201 til 18220 af 436513
-
Kinematik - mekanik
ForumindlægEn cyklist A kører med konstant fart 12km/t, nærmer sig et stopsignal hvor en anden cyklist B holder stille. Da A er 20m fra B starter B og kører med konstant acceleration indtil han har opnået As fart hvorefter de kører side om side.a) Hvor stor har B's acceleration været?b) Hvor langt fra s... -
Variabel N.. HASTER.
ForumindlægHey derude. Har fået det her som opgave : Om en variabel N oplyses, at den er omvendt proportional med kvadratet på en variabel d . a) Bestem N udtrykt ved d . Nogen bud? -
Løsningen på denne opgave korrekt?
ForumindlægJeg har løst følgende opgave i matematik. Den skal ikke afleveres, så jeg håber derfor nogen vil hjælpe. Problemet er i opgave b, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det endelige svar er... Hvad skal jeg sætte dobbel facitstreg under? Skal jeg sætte mit fundne x ind nogen steder? Mvh. Ch... -
Engelsk hjælp søges.
ForumindlægJeg skulle oversætte noget fra dansk til engelsk, men jeg er ikke særlig god til det. Så det ville være en stor hjælp hvis nogle ville læse det igennem? My aunt have tendency to come when I am most busy. She is one of those energetic people, in whose company it is inexcusable bored, and at any ... -
Andengradslingning
ForumindlægHey alle.. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne andengradsligning? 3x^2 - x + 7 = 0? Hilsen.. -
Variabel N. - Haster
ForumindlægOm en variabel N oplyses, at den er omvendt proportional med kvadratet på en variabel d . a) Bestem N udtrykt ved d . Nogen bud? -
Differentialregning
ForumindlægNogen der ved dette ? f(x)= 3√x f '(x)= ??? -
Vektor
ForumindlægJeg har en vilkårlig firkant ABCD. Sidernes midtpunkter er M1,M2, M3 og M4. Jeg skal så bevise, at linjestykkerne M1M3 og M2M4 halverer hinanden.. Men hvordan gør jeg det?? På forhånd tak :) -
En Uforståelig opgave som jeg ikke kan løse :( søger hjælp
Forumindlæghej er der en som kan hjælpe mig med at løse dette opgave har forsøgt mit bedste en funktion f er bestemt ved : f(x)= x^4-x^2+4 a) bestem en ligning for tangenten i punktet (2,f(2)) b) bestem monotoniforhold og lokale ekstrema for f -
funktion
Forumindlægskal undersøge funktionsfamilien y=ax^2+bx+c, og er må ikk være 0!skal så undersøge de 4 variable: a,b,c og xs(ekstremumspunktet)På grundlag af skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable.Dernæst skal jeg... -
Variabler. Trekant og cirkel ;s
ForumindlægHej. Jeg sidder med den her opgave, som siger mig nul og en skid. - En trekants areal er bestemt ved dens højde og dens grundlinje og en cirkels areal er bestemt ved dens radius. En trekant og en cirkel skal have samme areal. a) Indfør passende variable, og opstil et udtryk, som beskriver denne s... -
Hjælp til trekant
ForumindlægI en trekant ABC er siden BC dobbelt så lang som siden AB, og siden AC er halvanden gang så lang som siden AB a) Bestem trekantens vinkler ? det oplyses af længden af højden fra B er 5 Hvordan laves denne opgave, jeg kan slet ikke finde ud af det. Håber en kan hjælpe. Tak -
funktion
Forumindlægf(x)=b*a^x, hvor x tilhører R, a skal være større end 0 og ikke 1. og b skal være større end 0!På grundlag af dette skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable. og det samme skal jeg med f(x)=b*x^a,hvor ... -
fysik - driller
Forumindlægjaaah jeg er næsten lige startet her på gym og har nogle problemer... Bestem rumfanget af 2,5kg glycerol?hva betyder glycerol overhovedet? og hvordan finder man ud af resultatet...? håber jeg kan få mit ønskede svar :) -
Engelsk oversættelse - rettelse/hjælp
ForumindlægRadiserneRadiserne er navnet på en amerikansk tegneserie, som findes i adskillige danske aviser. Dens hovedpersoner er børn, der ofte taler og opfører sig som voksne. Desuden er der Nuser, som er en hund, der elsker at sove på sit hundehus, og som har en meget livlig fantasi. Den Røde Baron ... -
Rombe??
ForumindlægJeg har kigget i min formel-samling, elev-bog og alle steder... men det står ikke nogen steder... er der ikke nogen der lige kan fortælle mig definitionen på en rombe?? -
Regneforskrift for fjerdegradspolynomium
ForumindlægJeg har fuldstændig glemt hvordan man kan lave en regneforskrift for et fjerdegradspolynomium bare sådan... Hvis nu man fik at vide, at 2 og -1 var rødderne, hvordan kan man så finde ud af det? -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej allesammenHåber der er nogen, som har lyst til at kigge på min oversættelse, selvom den er lidt lang---------------------------------------Slagordet ”degenereret kunst” var nazisternes våben mod den kunst, som de anså for at være for kritisk eller for abstrakt. De litterære værker, som blev a... -
(videnskabsteori) FÆNOMENOLOGI - hvad er den egentlige verden?
ForumindlægHej! Jeg sidder og læse om fænomenologien i bogen "videnskabsteori i statskundskab, sociologi og forvaltning". Under afsnittet om fænomenologi skriver de først i teksten: "fænomenologien understreger, at vi ikke kan erkende verden, som den virkelig er, men kun som den fremtræder... -
Oversættelse - rettelse
ForumindlægNogen der har tid til lige at rette denne oversættelse igennem?-----Ingen kunne lide Veitel, for han så anderledes ud. Fortællerens far sagde, de skulle lege med ham, men de ville ikke have noget med ham at gøre, selv om han ikke havde gjort dem noget. En dag sidder fortælleren, der er ca. 6...
