Resultater: 18241 til 18260 af 436513
-
Spørgsmpl mht. karakter - Faget Tysk
ForumindlægJeg regner med at skulel hæve tysk fra B til A, men hvad sker der lige med de karakter jeg har fået hidtil? Ligger nemlig på 12 i skriftlig såvel som mundtlig! Hvis de "døer" ud, så vil jeg da hellere afslutte faget nu hvor jeg har et godt resultat... Tak på forhånd. -
differentialligninger. ????
Forumindlægen funktion f(x) er løsning til differrentialligningen dy/dx=-2x*y, og grafen for f(x) går gennem punkterne (1,e) og (1,-e). bestem et gradtal for den spidse vinkel mellem tangenterne til grafen i de to punkter. -
Differantial regning
Forumindlæg1) a) For x ? ]0,½π[ skærer graferne for funktionerne f(x) = cos(x) og g(x) = tan(x) hinanden i punktet P. Bestem koordinaterne til P. b) bestem en vinkel mellem tangenterne til graferne i P. Illustrer situationen med en skitse. 2) a) f(x) = 2x-3 g(x) = 2 √x+4 V... -
DANSK SKR.FREMSTILLING DECEMBER 2008
Forumindlæger der nogle der har været oppe i dansk skr. fremstilling december 2008.. Vi kommer op i den imorgen så det ville være fedt, at høre hvad emnerne er og få lidt inspiration :D -
Rødforskydning/Blåforskydning
ForumindlægHej Håber en klog fysik ekspert kan svare på mit spørgsmål. Når jeg ser en blå stjerne i himlen, hvordan kan jeg så være sikker på om temperaturen i stjernen er meget varm (blå stjerner er så vidt jeg har forstået meeeget varme) eller om den ikke bare bliver blåforskudt. .. og det samme for rødf... -
Acetalbinding
ForumindlægHvad er en acetalbinding? og hvad er det i forhold til peptidbinding? -
Lille tysk stil.. Hjælp?
ForumindlægVil i hjælpe med at rette min tysk stil? Jeg skal aflevere den d. 22/1 - 2008 :-) -
i was....?
ForumindlægHej alle. Kan nogen forælare mig helt præcist, hvornår det er at man buger "I was" og "I were"? /signe -
Fremmedgørelse
ForumindlægHej...jeg har fået det fantastiske stile-emne fremmedgørelse. Altså vi skal bare skrive en stil der omhandler fremmedgørelse... men nu kommer problemet: jeg har endnu ikke forstået hvad fremmedgørelse er....Er der nogen der kan forklare det eller har nogle ideer til hvordan jeg skal løse den opg.??? -
oversættelse
ForumindlægEr følgende korrekt? På forhånd tak :)The American Occupation of England.During the second World War you could hear the following story about two american soldiers. One of them says. “We better see Coventry. There’s a naked woman who is riding around the streets on a horse”. The other one answers... -
Redicerimg af logaritme
ForumindlægHvordan reducerer jeg jeg følgende stykker, uden brug af lommeregner?a) log2^7 + log3^7 - log6^3b) log64 - 1/2log16 + 1/3log8 - log 5\\/(32) (den 5 rod)c) ln(xe^2x) - ln(e^-2x / x) - 2lnxd) logn\\/(x) + logn\\/(1/x) -
Fysik, gasser.
ForumindlægHejjeg har en opgaver som jeg har en smule problemer med. Opgaven lyder:En beholder på 3 L forbindes med en beholder på 2 L ved et kort og tyndt rør. Trykket er ved 273 K netop 1 atm. Herefter opvarmes den stor beholder til 373 K, mens den lille fastholdes på de 273 K.a) Beregn det samlede antal ... -
Matematik HJÆLP...:(!!!!
ForumindlægHey.... jeg sidder og har virkelig problemer med opg for neden, og ved ikk hvordan jeg skal regne det ud...håber at der er nogen der har bud på det....opg. lyder således:I et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 er en parabel graf for funktionen f(x)=-1/2x^2+5.1. Beregn koordinaterne til p... -
Oversættelse fra dansk til spansk!
ForumindlægHej. Er der nogle herinde der er vildt gode til spansk som kunne tænke sig at hjælpe med at oversætte et tekst stykke fra dansk til spansk, det skal bruges til en fremlæggelse? -
hjælp til oversættelse til fransk
ForumindlægJean-Louis, qui vient de France, a visité beaucoup de pays en Afrique et Asie, par exemple le Maroc, l'Algérie, le Vietnam et l'Australie. Mais naturellement c'est l'Europe, il connait le mieux - et surtout la France; il fait du camping les Alpes et les Pyrénées, il nage à la Medi... -
Hjælp
ForumindlægHvordan skal man beregne dette udtrykt..?f(140)=20*90^aa=10 -
Rigtigt afstemt?
ForumindlægHey, er der lige en der vil checke om jeg har afstemt disse reaktionskeamer rigtigt?a)Pb++(NO3-)2 + K2+SO4-- -> PbSO4 + 2KNO3b)NA+I- + AG+ -> NANO3 + AGIc)Pb++(NO3-)2 + 2Na+I- -> Pb(I)2 + 2NaNO3d) 2Na-3PO4--- + 2 AgNO3- -> 2Na3NO3 + 2 AGPO4e) 2Na+3PO4--- + 2 Ca++NO3- -> 2Na3NO3 + 2... -
Hjælp... Kan ikke komme i gang
ForumindlægHej derude...Jeg håber virkelig, at der er nogle der kan hjælpe mig.., skal alflevere en dansk stil i næste uge, men har svært ved at komme i gang. Stilen er en analyse af: "Man kan jo aldrig vide", en artikel i Samvirke 2004.Stilen skal bestå af en redegørelse samt diskussion og budska... -
Fordele og ulemper?!
ForumindlægHej!Er der nogen der kan fortælle mig hvilkefordele ved lobbyisters deltagelse i beslutningsprocessen er og ulemper ved lobbyisters deltagelse i beslutningsprocessen er? Jeg er ikke helt in hvad der menes med det :-( jeg kunne godt bruge lidt hjælp... -
Truman-doktrinen og højredikaturer
ForumindlægHejsa.Mit spørgsmål omhandler efterkrigstiden og særligt Truman-doktrinen:Truman-doktrinen gik overordnet ud på at begrænse de autoritære regimers indflydelse og eksistensmuligheder i ethvert land i verden. Imidlertid henvendte den sig kun til kommunistiske regimer og IKKE til højrediktaturer, so...
