Resultater: 18341 til 18360 af 436513
-
Kemi - Maj 1997 opg. d
ForumindlægHejsa...Er der mon nogen derude der kan hjælpe mig med en kemiopgave fra den blå eksamensbog Det er fra maj 1997 opgave 2 d...Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal gøre, og skal aflevere imorgen... Har prøvet, men kan ikke gennemskye den!Den er lidt svært at skrive op, men vil prøve så godt jeg ... -
Ligning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med følgende ligning? Jeg kan ikke lige komme på hvordan den skal gribes an:e^x+1=56e^-x -
Rettelse af opgave i statistik
ForumindlægEr der en sød og venlig sjæl der vil kigge min statistik aflevering igennem og se om jeg har reget korrekt? det betyder meget for mig at jeg får det lavet rigtig.. Evt også en der vil hjælpe med spørgsmål 3.2 kan ikke lige se hvordan jeg skal regne den ud.. Håber at få svar tilbage på for... -
lidt mere med vektorer
Forumindlægnu i er ved vektorerne...Kan i så svare mig på, hvorfor ligningssystemeta1x+b1y=c1 og a2x+b2y=c2 kan skrives som vektorerne:x(a1,a2)+y(b1.b2)=(c1,c2)Lad parenteserne være vektorer!!! -
Enkeltlogaritmisk
ForumindlægHejEr der nogen, som kan forklare, hvad enkeltlogaritmisk papir er og hvad det bruges til ? Det er skrevet ret indviklet i min bog.På forhånd tak -
Min opgave er blevet taget af en anden og er lagt ind?
ForumindlægEssay on ”Insignificant Gestures” by Jo Cannon, er lagt ind af mig, og Walleh. Det ligner at Walleh har taget min opgave for det er 99% den samme, og sandsynligheden for at vi har skrevet næsten det samme er jo minimal. Ved ikke hvordan han/hun har fået fat i min opgave, men vil ger... -
Opg. 2 maj 1993
ForumindlægHejkunne nogle evt. tænke sig at hjælpe mig med opgave 2 i maj 1993. Den hedder titrering af havvand, hvis dette skulle hjælpe nogle.... -
SRP i afsætning og dansk
Forumindlægjeg har valgt at skrive SRP i afsætning og dansk og mangler lidt emne inspiration, og tænkte på om nogle af jer har ideer til hvad man kan skrive om med disse to fag? Eventuelt noget andet en reklameanalyse i dansk?? Håber der er nogle der sidder med erfaring eller gode ideer. :-) -
Oversættelse
ForumindlægHEJ! jeg har fået til opgave at oversætte disse danske sætninger til fransk.. har givet mit bud længere nede.. nogen der umiddelbart kan spotte nogle fejl? 1. Han spørger Marie, om hun vil gifte sig med ham.? 2. Hun spørger ham om han elsker hende rigtig meget?. 3. Moderen spørger sin datter: &... -
mat. opg.
ForumindlægHej vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig med denne opg.På en virksomhed med 100 medarbejdere udtages tilfældig 2 medarbejdere til en særlig opgave. Udvægelsen foregår ved lodtrækning, hvor alle har samme sandsynlihed for at blive valgt.Netop 3 af de 100 medarbejdere er værkførere.a) bregn... -
kort tysk rettelse :)
Forumindlæghej alle sammen, er der nogen der lige hurtig kan rette min tysk opgave? :) på forhånd tusinde tak!! :) her er den: Die Text handelt von einem Mann mit grauen Schläfen, die auf der Fensterbank in eine Konditorei sitzen. Der Mann ist elegant gekleidet und machte sonst den Eindruck einer Per... -
Hjælp oversættelse (tidsnød)!
ForumindlægHej alle søde mennesker her på SP, jeg ville spørge om der var nogle, som ville kigge min oversættelse igennem? Nogle af ordene kunne jeg ikke finde ud af, så det ville være dejligt, hvis der var nogle der gad at fortælle mig hvad det var. Kuplen i Sacré Cœur er den højeste del af kirken. U... -
Hjælp til ligning!
ForumindlægHejsaDet er lang tid siden jeg har bøvlet med ligninger og kan sku ikke huske reglerne, er der en der har løsningen på 2 af de nedenstående? jeg har selv bøvlet med dem i et godt stykke tid nu så vil en venligst forklare de her 2 ligninger?2x+2=2x+3og2x/3=4På forhånd Tak!Søren -
2 franske sætninger
ForumindlægHalløj,Nogen der kan se om mit grammatik er nogenlunde rigtigt?"Elles voient la grand-mère sortir de la maison et travailler dans la ferme. Elles lui obéir et l'aident". -
Sport: Uafgjort
ForumindlægNoget jeg og flere andre har undret os lidt over:Hvorfor hedder det (f.eks.): A1 eller A14Når der henholdsvis står uafgjort 1-1 eller 14-14 i en given sportsgren?Og hvilke sportsgrene bruger man dette udtryk i? Alle hvor der kan stå uafgjort eller kun nogle enkelte?Hilsen Maria -
Meget vigtigt hjælp!
ForumindlægHej alle de søde mennesker :) Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med at denne opgave med forklaringer: 1) Brug oxidationstal til at kontrollere, at reaktionsskemaet overfor er rigtig afstemt. Reaktionsskemaet: 2FeS2 (s) + 7 O2 (aq) + 2 H2O (l) --> 2 Fe^2+ (aq) + 4 SO4^2- (aq) + 4H^+ (a... -
funktion(regneforskrift)
ForumindlægOpgaven lyder : Angiv en regneforskrift for den funktion f, der opfylder: a)f'(x)=sin2x og f(0,5pi)= 2 b)f''(x)=6x+1 , f'(0)=1 og f(2)=3 Nogen der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre? evt. lave dem. Jeg ved jeg skal integrerer f'(x). og hvad så `? hilsen klavs -
Frøken Julie
ForumindlægHey, skal til og igang med at læse August Strindberg "Fröken Julie", men forstår ikke så meget af svensk.... er der nogle som har en side med bogen på dansk, eller nogle notater der kunne hjælpe? skriv venligst -
Engelsk Oversættelse - rettelse.
ForumindlægHalløj :o) Her er lige et stykke engelsk oversættelse, der trænger til en kærlig hånd. Synes selv, den er en anelse mærkelig. På forhånd tak:)Dansk: Den øvrige familie er taget på ferie, og jeg er alene med katten, men der udspinder sig ikke nogen fortrolig samtale mellem os. Det er ikke sproglig... -
Metoder
ForumindlægHejsa Hvis man anvender nogle teorier i sin analyse fx Giddens. Hvad er det så for en metode man bruger?
