Resultater: 18321 til 18340 af 436513
-
Finde tangenter til funktionen f
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke rigtig kan finde ud af den sidste opgave. Den lyder sådan her: Grafen for funktionen f har 2 tangenter med hældningkoefficienten 3. - bestem en ligning for hver af disse to tangenter funktionen f er : f(x) = x^3 - 6x^2 + 12x - 4 Nogen der... -
politisk diskursanalyse!!
Forumindlæghej! Jeg skriver i øjeblikket min SRO, og jeg skal bl.a. lave en politisk diskursanalyse af Anders Samuelsen's tale (http://www.altinget.dk/artikel/samuelsen-vi-bliver-aldrig-stuerene) - jeg skal fokusere på ulighedsdiskursen i talen. Problemet er lidt, at jeg ikke er helt sikker på diskurs... -
Brøk - matematik
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at komme fra dette udtryk:((-h)/(2*(h+2)))/(h)til dette:(-1)/(2*(h + 2))???Jeg kan ikke helt se hvordan det kan lade sig gøre.Hilsen Maria -
Ligevægt - Hjælp!!
ForumindlægHjælp, kan ikke komme videre med denne opgave! Har lige brug for lidt hints...Opgave:I en beholder findes ved en given temperatur 0,75 mol H2 og 0,14 mol N2 i ligevægt med 0,16 mol NH3 i følge reaktionsskemaet:3H2 (g) + N2 (g) <--> 2 NH3 (g)Beholderens volumen er 1,0 L.a) Bereng Kc ved den ... -
ligning for en tangent
Forumindlægjeg har en opg. der lyder:Angiov en ligning for tangenten i (2,f(2)), når f(x)=(-1/2)*x^2Hvordan skal man udregne tangentens ligning?Jeg kan kun udregne et punkt nemlig: (2,-2)Hilsen Maria -
Retvinkelt trekant
ForumindlægHar en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c? -
haster. om differentailligninger
Forumindlægen befolknings størrelse kan beskrives ved en funktion N, således at N(t) er folketallet til tiden t, hvor t angives i år. det antages at N tilfredsstiller differentialligningen dN/dt=(0,025-0,0004t)*N hvilken information giver ligningen om udviklingen af folketallet? -
Hjæælp oversættelse! Lille
ForumindlægHeej, er igang med at skrive en "fortælling", men kan ikke sige disse sætninger på fransk :/ Håber der er nogen der kan hjælpe! På forhånd tak. Det er det andet højeste betragtningssted over Paris, da Eiffeltårnet er det højeste. Alene turen inde i kuplen er hele klatreturen værd! Det e... -
tysk oversættelse
Forumindlæghejjeg har oversat en dansk tekst til tysk, så godt jeg kunne, nu behøver jeg bare jer til at tag alle skønfejlene.på forhånd takDer Augsburger KreidekreisWeil hatte ein Kind an sich, konnte sie hat einen father für das Kind, und darum heiraten sich später mit Otterer, selber um sie nicht bracht ... -
Logistisk vækst
ForumindlægHvis jeg i en opgave om logistisk vækst skal opstille et udtryk for y(t) hvilken "form" skal udtrykket så stå på? y'(t) = k*y(t)*(1-(y(t)/L) eller y(t) = L*y0 / y0+(L-y0) * e-kt Jeg har på fornemmelsen at det er den sidste dvs. y(t). Men mit største problem er at finde ud af ... -
selvstuderende
Forumindlægmin lillesøster går på HHX, hun har haft meget fravær grunndet sygdom. Hun skal til afsluttende eksamen til sommer og vil gerne vide, hvad reglerne er for at være selvstuderende - er der nogen her der kan hjælpe os? PFT -
Reducering
Forumindlægvy-43y2-xy/-xy-y-88x/-88*(-y) Hvordan reducer jeg det her, kan ikke rigtig finde ud af det, og sætter stor pris for hjælpen :D -
HJÆÆÆLP
Forumindlæghey hey er der nogen der vil rette dette rimeligt hurtigt...? det er meningen alt skal være skrevet i l'imperfait...og jeg kan ikke ikke finde ud af denne sætning "det var hvad jeg huskede bedst..." Une journée de ma vie.Une fois il y a longtemps, j’avais 11 ans. À cette époque-là ... -
centrifugal/centripetalkraft.
ForumindlægHej alle fysik fans. Jeg har efterhånden læst så mange diskusioner om hvad centrifugal"kraften" er for en størelse, så jeg er blevet mere forvirret end klog. kan i hjælpe mig med en god forklaring af fænomenet.? Så vidt jeg har forstået er det en oplevet kraft. En effekt af inerti, newt... -
Nedbrydning af ozon ved hjælp af chlor
ForumindlægHvordan er det nu lige det hænger sammen med nedbrydningen af ozon og så frie chlor-atomer?Ved godt at Cl katalyserer processen, men jeg søger mekanismen.Kan ikke huske reaktionen, men mener at huske at det er en kædereaktion startet af det frie Cl-atomNogen der kan hjælpe mig?? -
Rettelse af engelsk review til i aften.
ForumindlægKan jeg få nogle til at læse mit engelsek review af filmen romeo & julie igennem? evt. kommentare og rettelser, er mere end velkomne, og er formålet med dette.. Den skal afleveres om tre timer, så helst ret hurtigt :) -
Syre/Base
ForumindlægJeg har i en opgavet fået stillet følgende spørgsmål:- Beregn massen af den mængde NaOH, som er nødvendig ved neutralisationen af den dannede HCl.Den eneste oplysning jeg har om det dannede HCl er, at det har en stofmængde på 24494,8mol. Er nNaOH = nHCl, hvis ja, bruger jeg så bare formlen m=n*M -
Opdrift
ForumindlægHej............ Nedsænk 100 g lod ned i sprit, sprit glasset står på en vægt. kommenter hvad der sker........ vægtens skærm vise kun 9,7 g i stedet for 100 g. Forklar hvad udsvinget på vægten betyder.... Hjælp til at løseopgaven... -
Er der en som er god til tysk derude.?
ForumindlægHejalle sammen.Er der nogle som vil være så venlig, at kigge igennem for at se om jeg har oversat det rigtigt...eller om jeg gået forkert i den gale by..På dansk:Man mærkede tydeligt hans store glæde ved børn. Arkitekten byggede huset på en helt anden måde, end vi havde ventet. Mange protesterer ... -
Vurdering af service og kvalitet - hvordan?
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave i VØ A, der handler om virksomheden Telemax. Jeg skal vurdere dennes service og kvalitet på baggrund af en undersøgelse, de har lavet. Undersøgelsen går ud på, at de har spurgt deres kunder om, hvor tilfredse de er med nummeroplysningen. De har lavet en tilsvarende ...
