Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19661 til 19680 af 47039
-
facebook brugere
ForumindlægAntallet af Facebook-brugere i hele verden for en årrække i perioden 2004-2010. Det antages udviklingen i antallet af Facebook-brugere kan beskrives ved en funktion af typen f(t)=b⋅at Hvor at f(t) beskriver antallet af Facebook-brugere i verden (målt i mio.) t år efter 2004. A) Beny... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har en opgave som driller lidt. opgave 1. Verdens årlige IO-trafik måles i pentabytes. Tabellen viser verdens årlige IP-trafik for årene 2006-2008. År: 2006 2007 2008 IP-trafik: 50808 78924 128964 I en mod... -
Eksponentiel funktioner find a
ForumindlægHej Alle.. Jeg sidder og er i gang med en opgave jeg skal aflevere i næste uge. Opgaven lyder: Generation 60+. I disse år oplever verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år:I 1950 var der 205 mio. På verdensplan, i 2006 var tallet 688 mio., og i 2050 vil næsten to mia. Verdenover ... -
Eksponentiel og linje:
ForumindlægHej til alle. Jeg har svært med sporgsmål b). Har har ingen clue, hvordan kunne man opstille denne model. Opgaven: En model for den årlige globale CO2 -udledning er givet ved: P(t)=60,297* 109 *1.031t hvor P(t) betegner den årlige globale CO2 -udledning (målt i tons) til tidspunktet t (må... -
Projekt uge - problemformulering - ideer
ForumindlægHej alle sammen. I næste uge der har vi projekt uge for første gang, og vores lære har bedt os om at lave en problemformuering. her er den: (hjælp - vi kan ikke finde ud af det) - hvis i har ideer til et proukt så skriv! Problemformulering - homoseksualitet Hvorfor har vi valgt homoseksualit... -
problemformulering
ForumindlægHej alle sammen. I næste uge der har vi projekt uge for første gang, og vores lære har bedt os om at lave en problemformuering. her er den: (hjælp - vi kan ikke finde ud af det) - hvis i har ideer til et proukt så skriv! Problemformulering - homoseksualitet Hvorfor har vi valgt homoseksual... -
HJÆLP afgangsprøve i fysik
ForumindlægSagen er den, at jeg skal op til afgangsprøven i fysik/kemi i morgen. Nedenstående er de emner der er opgivet. Det sure, det salte, det basiske Salte, syre, baser, neutralisation, det periodiske system, atomets opbygning, ioner, pH-skala. Jordens skatte Elektrongas, metaller, legeringer, kor... -
Hjælp til Geografi! Hurtigt
ForumindlægDet ville være super dejligt, hvis der var nogle som gad at hjælpe mig med de her geografi spørgsmål: 1. Hvis der udvindes råstoffer i stor stil i Arktis, kan det gå ud over naturen, som i forvejen er meget sårbar. Hvordan kan man udnytte råstoffer uden at ødelægge naturen? 2. Hvis fx en fjer... -
Tyks oversættelse?
Forumindlægi filmen kalder den kvindelige hovedperson Christa-MariaChrista-Maria. stasiagenten for et godt menneske.I begyndelsen af filmen har vi som tilskuere dog slet ikke sympati for ham. Stasiagenten Wiesler får til opgave at overvåge de to mennesker, men i løbet af overvågningen. ændrer han sin parti-... -
Benny Andersens digt Forsigtig 1964
ForumindlægJeg har brug for hjælp!. Jeg skal analysere og fortolke Benny Andersens digt forsigtig. Jeg har rigtig svært ved at forstå hvad den handler om. Er der nogle som kan hjælpe mig?? Mange tak!! faren ved at læne sig ud risiko for gabestok og solstik faren ved at kaste det første glashus hvis ma... -
Hjælp til engelsk stil
ForumindlægHej, har nogle sætninger fra min stil som jeg, specielt med hensyn til kommaer, gerne ville have lidt hjælp til. Ved godt der er en del men håber alligevel en gider at skimme dem igennem :) Nevertheless, most people tend to forget this, or just simply will not accept it. By doing so, they commit ... -
Coop Case (oversættelse)
ForumindlægHej, jeg sidder med det gamle caseeksamens oplæg "Coop", og skal lave oversættelsen i opgave 2, men jeg har brug for lidt hjælp. Tekst på dansk: Pant går til velgørenhed Scleroseforeningen har tjent over 1 million kroner på flaskepant Skal pantpengene fra weekendens fest i lo... -
Hjælp til engelsk oversættelse - haster!!
ForumindlægHjælp til rettelse af oversættelse fra dansk til engelskDansk:Livet i 80érne er ikke let. Det moderne menneske bliver let styret af den moderne teknik, der af de fleste politikere ses som en løsning på alle vore problemer. Samfundet har aldrig været så rigt, hævder de. Mange ser tilbage til 60érn... -
Rettelse.
Forumindlæg//Der er ingen dansk tekst, som jeg har oversat fra. Men jeg ville blive meget glad hvis man ville rette de evt. fejl.\nTak på forhånd\\\\\n\nPetra steht and die Haltestelle. Sie warten auf die Bus. Petra wohnt im die Vorort. Sie hat schwarzes Haar, Sonnenbrille, einen Pullover, eine Halskette un... -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
et kort referat?
ForumindlægHej. Jeg har en tekst på spansk som jeg ikke rigtigt forstår :/ teksten lyder sådan: Cuando encontramos a Ernesto, también contactamos con mi familia. Al parecer en Sagunto vivía la madre de mi padre junto con su hija y su yerno. Ellos atestiguaron para Nini. Habían averiguado sobr... -
Søge på optagelse (gennemsnit gang. 1.08)
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Analyse af Bare en Regnvejrsaften. " alt skal igen blive dit"
ForumindlægJeg skal til årsprøve i mundtlig dansk, og jeg skal ,som en del af mit emne lyrik analysere en " bare en regnvejrsaften" af Halfdan Rasmussen. Der er et sætning der går igen, " alt skal igen blive dit", og jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal tolke den. Bare en... -
Haster - Rettelser
ForumindlægHej Allesamme! Håber i vil være søde at rette fejlene i den her oversættelse fra spansk til dansk :) Kan desværre ikke finde ud af at oversætte den sidste sætning ' Una de ellas tenía forma de mujer y su carita de niña.' Forma de mujer, cara de niña Cumplió qu... -
Forskellen på brugen af de to verbaltider?
ForumindlægHej folkens. Jeg øver op til den første del uden hjælpemidler i engelsk. Men jeg kan dog ikke finde ud af den her. Er der en der vil være sød at forklare mig hvad jeg præcis skal gøre.. For jeg forstår det ikke.. I nedenstående tekst er der brugt både simpel tid og udvidet tid. Forklar ud fra...
