Matematik
løsning til differentialligning
17. maj 2006 af
Miss Frb (Slettet)
hvis jeg har en funktion, som jeg skal gøre rede for, at den er løsning til en given differentialligning. skal jeg så differentiere funktionen eller?
Svar #1
17. maj 2006 af Miss Frb (Slettet)
nu er jeg videre, men jeg ved ikke hvordan diff-kvotienten bliver?
når jeg differentiere xe^x?
når jeg differentiere xe^x?
Svar #3
17. maj 2006 af piper (Slettet)
Ja. Man integrerer for at bestemme løsningen, så derfor skal du gøre det modsatte (differentiere) for at nå tilbage til differentialligningens forskrift.
Hvis løsningen differentieret er lig differentialligningens forskrift har du ført bevis.
Hvis løsningen differentieret er lig differentialligningens forskrift har du ført bevis.
Svar #4
17. maj 2006 af stumpL (Slettet)
f(x)=xe^x
f'(x)=xe^x+1*e^x
Hvordan finder du frem til +1*e^x ??
Skriv et svar til: løsning til differentialligning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
