Dansk

Hvordan opstiller man sådan et brev?

10. januar 2007 af sanju (Slettet)
hej everybody

jack and jones udgiver bladet (jack & jones) magazine, som kunder får udleveret gratis i butikkerne.
forstil dig at du arbejder i jack & jones. bladet er revet væk, og mange kunder er gået forgæves efter bladet.

du er træt af at måtte skuffe kunderne, så du beslutter dig for at skrive til bestsellers hovedkontor for at få nogle flere blade, så du og dine kolleger igen kan udlever blade til kunderne i butikken

har i nogen god ide om hvordan jeg skal skrive en mail

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. januar 2007 af DanielPetersen (Slettet)

Du snakker i øst og vest. Først snakker du om et brev og så pludselig om en mail. Du har vidst problemer med at formulere dig præcist.

Brugbart svar (0)

Svar #2
10. januar 2007 af SomeOneMore (Slettet)

#1 du kan godt lide at påpege andres problemer. En forsvarsmekanisme med formål at udviske dine egne problemer?


#0 Hvis du skal skrive en e-mail, skal det ikke nødvendigvis være speciel formelt (modsætning til brev i papirformat).

Udover det man altid skriver i starten (Godaw, dato m.v.), skal du starte med at forklare problemet. Når dette er forklaret, går du over til dit egentlige spørgsmål/opfordring/anmodning, der jo tager udgangspunkt i problemet.

Herefter runder du af ("håber på....."), og en sluthilsen.

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. januar 2007 af SomeOneMore (Slettet)

#0 iøvrigt godt at se, at du har forholdt dig til kritiken efter dit første indlæg :)

Brugbart svar (0)

Svar #4
10. januar 2007 af DanielPetersen (Slettet)

#3:Jeg prøver jo bare at hjælpe.

Brugbart svar (0)

Svar #5
11. januar 2007 af Larsendrengen (Slettet)

#4 prøver at hjælpe ??

Nu har jeg set 30 tråde igennem hvor du er aktør. Og ikke en eneste gang kommer du med hjælp. Det er kun kritik og nedgørelse af andre. Hvis du ikke har i sinde at hjælpe så lad i det mindste være med at kritisere andre og hold dig væk.

#2 jeg tror du har ganske ret mht: "En forsvarsmekanisme med formål at udviske dine egne problemer? ", for jeg har selv tænkt det samme.

Svar #6
11. januar 2007 af sanju (Slettet)

tak vange

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. januar 2007 af DanielPetersen (Slettet)

#5: Det er ikke korrekt, det du hævder. Jeg hjælper folk på det naturvidenskabelige områder primært, så jeg skal ikke udsættes for din kritik.

Svar #8
11. januar 2007 af sanju (Slettet)

jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal foruler det,


hjælp guys skal brug den i morgen

Svar #9
11. januar 2007 af sanju (Slettet)

formuler

Brugbart svar (0)

Svar #10
11. januar 2007 af SomeOneMore (Slettet)

Du skal bare skrive en e-mail, hvor du forklare dem situationen, og "beder dem om hjælp". Prøv at skrive brevet selv, post det herinde, så tager vi den derfra.

Svar #11
11. januar 2007 af sanju (Slettet)

okey

Svar #12
11. januar 2007 af sanju (Slettet)



Desværre er vi kommet udfor noget uheldigt, mine kolleger og jeg vil ikke skuffe vores kunder gider i ikke sende flere blad til os.

Brugbart svar (0)

Svar #13
11. januar 2007 af SomeOneMore (Slettet)

Kalder du det en mail? Det må du kunne gøre bedre.

Nu giver jeg dig et par linjer at starte på, så prøv at skrive ud fra det. Din mail bør fylde ca. ½ A4 side (med afsnit o.l., altså ikke tætskrevet).

"De seneste stykke tid har vi oplevet, at jeres populære "(jack & jones) magazine", som udleveres gratis til vore kunder, bliver revet væk, grundet bladets store succes. Vi må i den anledning ofte skuffe kunderne, da vores oplag af bladet er begrænset..." Herfra kan du så selv prøve at fortsætte. Husk at når du skriver B2B agtig, gælder det ikke om at skrive en stil på 5 sammenhængende sider, men kort og præcist, opdelt i afsnit.

Skriv et svar til: Hvordan opstiller man sådan et brev?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.