Resultater: 19821 til 19840 af 436241
-
Afvigelse (kort spørgsmål)
ForumindlægHej allesammen hedder formlen til afvigelse: Måltværdi - tabelværdi / tabelværdi * 100 p.s: Ud fra vores beregninger, findes der 1,49 g (1,49 %) salt i 100 g rugbrød, mens på varedeklarationen har man skrevet at indholdet af salt er 1,3 g (1,3 %) pr. 100 g rugbrød. Kan det passe at det gi... -
Morti Vizki's "Mordet på det smukkeste"
ForumindlægHejsa.Jeg mangler lidt hjælp til subj. Nogen der kan fortælle hvad tema og budskab kan/skal være? -
oversættelse
ForumindlægEr følgende korrekt? På forhånd tak :)The American Occupation of England.During the second World War you could hear the following story about two american soldiers. One of them says. “We better see Coventry. There’s a naked woman who is riding around the streets on a horse”. The other one answers... -
Parasitisme
ForumindlægJeg har fået til en opgave om fladormen plogiorhynchus cylindraceus som er parasit i flere spurvefugle, og som har bænkebidere som mellemvært. Jeg har så fundet nogle oplysninger, om at bænkebideren ændrer adfærd når den bærer parasitten. Den gemmer sig ikke lige så meget som den plejer, og er de... -
Redicerimg af logaritme
ForumindlægHvordan reducerer jeg jeg følgende stykker, uden brug af lommeregner?a) log2^7 + log3^7 - log6^3b) log64 - 1/2log16 + 1/3log8 - log 5\\/(32) (den 5 rod)c) ln(xe^2x) - ln(e^-2x / x) - 2lnxd) logn\\/(x) + logn\\/(1/x) -
Matematik HJÆLP...:(!!!!
ForumindlægHey.... jeg sidder og har virkelig problemer med opg for neden, og ved ikk hvordan jeg skal regne det ud...håber at der er nogen der har bud på det....opg. lyder således:I et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 er en parabel graf for funktionen f(x)=-1/2x^2+5.1. Beregn koordinaterne til p... -
Koefficienters betydning
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til aopgave at skrive lidt om koefficienters betydning i forhold til andengrads polynomier, dvs. F(x) = ax^2+bx+c Jeg har nogle problemer med at forstå hvilken betydning de forskellige kendte konstanter (a,b og c) har for den respektive parabel. Nogen der kunne hjælpe mig??? -
hjælp til oversættelse til fransk
ForumindlægJean-Louis, qui vient de France, a visité beaucoup de pays en Afrique et Asie, par exemple le Maroc, l'Algérie, le Vietnam et l'Australie. Mais naturellement c'est l'Europe, il connait le mieux - et surtout la France; il fait du camping les Alpes et les Pyrénées, il nage à la Medi... -
f(x)=2*kvdr(x) ... Hvad er f'(x) ?
ForumindlægHej!Når jeg skal finde f'(x) af f(x)=2*kvdr(x) bliver den så f'(x)=2/(2*kvdr(x)) ??Tak på forhånd! -
Haster - partiel integration
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Tak på forhånd:) -
HJÆLP: GÅET I STÅ.
ForumindlægHej.Jeg sidder og er ved at skrive engelsk stil, men er gået helt i stå. Hvad skal jeg gøre? -
Hjælp
ForumindlægHvordan skal man beregne dette udtrykt..?f(140)=20*90^aa=10 -
Bølgelængde, frekvens, svingninstid
ForumindlægFuck jeg har vidst ikke fulgt ordentlig med i fysik for tiden. Håber i kan hjælpe mig. Jeg har altså læst og kigget i bogen, men har alligevle svært ved det.Forklar hvad en transversal-bølge er og giv nogle eksemplerForklar hvad en longitudinal-bølge er og giv nogle eksemplerTidsrummet for een sv... -
Rigtigt afstemt?
ForumindlægHey, er der lige en der vil checke om jeg har afstemt disse reaktionskeamer rigtigt?a)Pb++(NO3-)2 + K2+SO4-- -> PbSO4 + 2KNO3b)NA+I- + AG+ -> NANO3 + AGIc)Pb++(NO3-)2 + 2Na+I- -> Pb(I)2 + 2NaNO3d) 2Na-3PO4--- + 2 AgNO3- -> 2Na3NO3 + 2 AGPO4e) 2Na+3PO4--- + 2 Ca++NO3- -> 2Na3NO3 + 2... -
Hastighedsudtrykket for nedbrydningsprocessen
ForumindlægOpgave 6)Den naturlige nedbrydning af ozon er en 2. ordens reaktion med hastighedskonstanten:k = 5 * 10^-3 L*(mol*s)^-1:2O3(g) <-> 3O2(g)a) Opskriv hastighedsudtrykket for nedbrydningsprocessen??Er det ikke noget med V = v[A] / T??b) Beregn den tid, det vil tage for ozonkoncentrationen at f... -
Oversættelse fra La hija del puma
ForumindlægHej med jer.Jeg har en oversættelse i spansk jeg er lidt usikker på, håber i kan hjælpe:-)Den danske tekst lyder således:Alle dyr har gode og dårlige egenskaber, og en nahual* kan være bade god og ond. Alle nahualer har forskellige egenskaber, der svarer til de dyr, de repræsenterer. Pumaen er mo... -
Studerende på 1. klasse
ForumindlægDe venlige sjæle fra LO har lavet en undersøgelse, som viser, at den danske studerende lever et liv på første klasse. Undersøgelsen viser, at der er mange studerende ved de højere læreranstalter, som får en eller anden form for støtte af forældrene eller optager et studielån. Derudover viser und... -
Fordele og ulemper?!
ForumindlægHej!Er der nogen der kan fortælle mig hvilkefordele ved lobbyisters deltagelse i beslutningsprocessen er og ulemper ved lobbyisters deltagelse i beslutningsprocessen er? Jeg er ikke helt in hvad der menes med det :-( jeg kunne godt bruge lidt hjælp... -
Reaktionskoefficient
ForumindlægHej,Et lille spørgsmål angående reaktionskoefficienter og hvordan der regnes med dem. Jeg skal i følgende reaktion bestemme massen af CO2, hvilken af de to er korrekt:Afstemt reaktion: 2C4H10 (g) + 13O2 (g) → 8CO2 (g) + 10H2O (g)m: 24,5 g m: 74,3gM: 58,12g/mol M: 44,01g/... -
regneforskrift
ForumindlægOpgaven lyder : Angiv en regneforskrift for den funktion f, der opfylder:a)f'(x)=sin2x og f(0,5pi)= 2b)f''(x)=6x+1 , f'(0)=1 og f(2)=3Nogen der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre? evt. lave lidthilsen klavs
