Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18721 til 18740 af 106471
-
"logisk og" eller "logisk eller"
ForumindlægHvis et andengradspolynomium har to løsninger, skal der så stå x = r1 ∨ x = r2 eller x = r1 ∧ x = r2 ???? Tak på forhånd! -
IT rapport
ForumindlægHej!Jeg er ved at skrive en it-rapport om brugervenlighed.Og ville høre om der er nogle der kan hjælpe mig.Evt. med nogle gode sider eller andet. -
Aspekter i engelsk
ForumindlægHej med jer. Jeg skal finde ud af hvor der er aspekter i denne tekst. Jeg har ikke helt rigtig styr på det med aspekter. Kan i hjælpe mig med at finde ud af, hvilke af disse ord er aspekter i teksten? Og hvorfor de er aspekter? - MANGE TAK!! :) The hills across the valley of the Ebro were long... -
Redoxreaktioner
ForumindlægJeg har nu oprettet en ny tråd som forsættelse på den anden tråd : https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1694139&page=2 I forhold til svar # 29 , er H altid + 1 og S -2? så OT er altså -1. Er reduktionen så fra 6 ned til 1 , altså 5. ??SO-2???4 ?OT 6, og H2?S 1 .. ... -
simpel og udvidet datid
Forumindlægvil i være sød nok og ret den for mig 1. jim stod og ventede ved busstoppestedet. cloak var næsten 7 2. jim frøs, og det var ved at blive mørkt 3. han tændte en cigaret og trampede med fødderne for at holde sig varm 4. en halv time senere, da jams kæreste stod af bussen, sneede det 5. d... -
et par sætninger!
ForumindlægEn der gider se om disse sætninger er korrekte?\n\nViele Familien mussten fliegen im 1944 wärend den Krieg. Ingrid Schmidt – Harzbach erzählte, dass ihre Mutter und sie nach Hannau, in der Nähe von Hannover, flog, weil ihr Vater in Krieg war. \n\nDie andere Mädchen und ihre Familien fuhren nach I... -
Er dette rigtigt?
ForumindlægJeg skal oversætte "Det var en sen aften i november 2001". Kan jeg godt sige "It was late in the evening in November 2001"? Eller skal det være " It was a late evening in November 2001"? Og siger man: "The author and film director Michael Moore was in be... -
Ti-92 lommeregner, hvordan tager jeg den 4. rod eller 3.
ForumindlægHvad skal jeg skrive på ti-92'eren for at kunne tage andet end kvadratroden? Fx den 3. rod af et eller andet...eller den 4. rod af et eller andet. Please svar idag -
pythagoras.
ForumindlægEr der nogle som lige kan hjælpe mig? skal løse dette problem men kan ikke huske det. En der kan hjælpe mig og skrive beregnigerne? 4(i anden) + b(i anden) = 8(i anden) -
beregn kimtal
Forumindlæghej der står i min opgave at Opgave 2 Angiv kimtal/mL prøve i nedenstående fortyndingsrække. Fortyndingsgrad og tælletal fremgår af nedenstående skemaer. fortynding 10 ∧ -1 10∧ -2 10 ∧ -3 10∧-4 10 ∧ -5 10∧-6 antal kolonier på MEA ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHey :)Er der nogen, der er sød at kigge min engelske oversættelse igennem? Tak!!Dansk:Mange penge kan spares ved, at man gør rent i sit eget hjem. Har man en hushjælp, bør man sige hende/ham op og så selv tage fat. Men rengøringen skal gøres rimeligt professionelt, det nytter ikke at sjuske. Det ... -
Oversættelse:
ForumindlægHej Folkens.Er der nogen, der vil kigge nedenstående oversættelse FRA dansk TIL engelsk igennem?Der er fokus på forholdsord+navneform og forholdsord+"at-sætning".Mange danskere er interesseret i at høre historier fra Århus. En af dem handler om, at to mænd har opdaget en ny dyreart.De t... -
I don't understand it:S
ForumindlægJim, As you can see, I didn’t join the French Foreign Legion. I'd been up for three nights when I got that idea, so I was probably not thinking straight. I hope you got the postal order I sent you. Sorry, I know 15 quid is not enough to compensate for what I did, but I will send more so... -
Omskrivning til indikatorfunktionen
ForumindlægBetragt en mængde A = {(x, y)∈ R2 | 0 < y < x}. Vi kan sige, at denne mængde kan forstås på følgende måde A = {(x, y) | 0 < x < ∞ ∧ 0 < y < x} = {(x, y) | 0 < x < y ∧ 0 < y < ∞}. Da kan indikatorfunktionen 1A(x,y) omskrives følgende 1A(x,y... -
Tysk Opdigtet Eventyr
ForumindlægHej, jeg går i 2.g og har brugt hele eftermiddagen på et tysk eventyr. Nu er tysk ikke mit bedste fag, langtfra, så har siddet og kæmpet og er kommet frem til noget jeg selv synes er okay.. Vil bare lige høre om der er nogen der har lyst til at se det igennem for fejl - det er jeg næsten sikker p... -
Hjælp til debatinlæg
ForumindlægJeg har fået skrevet et debatinlæg om modeller og deres vægt ( BMI ), nogen som kunne være så behjælpelige og læse mit korte debatindlæg igennem for eventuelle fejl/rettelser. På forhånd mange tak. Teksten kommer her : BMI-grænse skal anskaffes i modebranchen Sidste måned sad jeg med min mobi... -
5 sætninger.
Forumindlæg1.Der blev røget cigaretter i køkkenet og drukket rødvin i stuen. 2.Det lykkedes hende ikke at nå toget. 3.Det var først meget sent,at de sidste gæster gik hjem. 4.Mens vi sad og ventede på bussen, kom min mor forbi i bil og samlede os op. 5.Der er mange arbejdsløse i den by, han bor i. 1.They we... -
Lille oversættelse
ForumindlægHej. en venlig person som kan rette min engelsk oversættelse igennem. That Theatre Company opfører prisbelønnet engelsk drama. Anthony Shaffers prisbelønnede stykke "sleucth" fra 1970 kan frem til den 22 november opleves på krudttønden. Da den britiske forfatter og dramatiker Anthony Sh... -
Skifte gymnasium - kan jeg?
ForumindlægHej, Det er sådan, at jeg har søgt ind på et gymnasium af den grund, jeg allerede går på den tilhørende grundskole. Men desværre skal jeg kun følges med 7-8, jeg allerede kender. Derudover er gymnasiet meget småt og virker alligevel ikke særligt tiltalende. Og derudover skal næsten alle mine bed... -
Eng.!
ForumindlægVille blive glad, hvis nogen vil se om dette er ok mht. sætningsopbygning.Hvorfor har historien altid glemt kvinderne?Alle historiebøger handler om mænd og mænds beslutninger, og dog har den halve verden altid været kvinder.Hvordan levede, hvad lavede de, hvilke tanker havde de, hvad syntes de om...
