Studievalg og videregående studie

Skifte gymnasium - kan jeg?

26. maj 2014 af dondojondo

Hej,

Det er sådan, at jeg har søgt ind på et gymnasium af den grund, jeg allerede går på den tilhørende grundskole. Men desværre skal jeg kun følges med 7-8, jeg allerede kender. Derudover er gymnasiet meget småt og virker alligevel ikke særligt tiltalende. Og derudover skal næsten alle mine bedste venner til et andet gymnasium (tror jeg kender omkring 100, der skal derhen), som er meget eftertragtet. Jeg havde søgt ind begge steder, men kontaktede det andet gymnasium og slettede ansøgningen. 

Nu er det sådan, at jeg er optaget på det lille gymnasium, som jeg alligevel ikke ønsker at gå på. Er det muligt på nogen som helst måde at skifte til det andet gymnasium, hvor alle mine venner skal gå, inden jeg starter, eller kan det først lades sig gøre efter grundforløb, 1.g, 2.g eller??

HÅBER VIRKELIG I KAN HJÆLPE MIG!
 

Tak på forhånd. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Det kan lade sig gøre under grundforløbet. Du vil ikke kunne nå at skifte gymnasium, da du nok allerede har fået et plads ;)


Svar #2
26. maj 2014 af dondojondo

Så du siger, at jeg først kan imens grundforløbet er i gang, og ikke før, hvis jeg skal forstå dig rigtigt? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. maj 2014 af PSXL

Prøv at ringe til gymnasiet. Måske har de en ekstra plads - der er der højst sandsynligt ikke, da du selv siger, at det er meget eftertragtet. Men det skader aldrig at ringe til dem.


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. maj 2014 af MaibritG

Jeg undrer mig over, at du vil skifte alene fordi at dine folkeskolevenner har valgt et andet gymnasium og fordi at det er et mindre gymnasium. Ofte er det faktisk sådan, at det venskab, man kender fra folkeskolen ikke holder ved i gymnasiet, da man møder nye mennesker og gennemgår en udvikling. Selvfølgelig er det skræmmende, at starte et sted hvor man ikke kender særlig mange, men se det som en måde at møde nye, spændende mennesker på. Du får jo samme problemstilling når du går fra gymnasiet til en videregående uddannelse.

Er det absolut vigtigt for dig, at gå på samme gymnasium som dine venner, er det muligt at skifte såfremt, at det andet gymnasium har plads til dig - det gælder både før og under grundforløbet.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Skifte gymnasium - kan jeg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.