Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2161 til 2180 af 65692
-
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
Fransk eksamen
ForumindlægHejJeg skal til fransk eksamen på mandag.Det er i begynderfransk, 2.g-niveau.Hvad kan man gøre/sige for at få en god karakter?Er der nogen der har nogle gode råd, eller noget jeg kan gøre her op til eksamen..?Mange hilsnerMaria -
Matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave? I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er rakettens fart som funktion af tiden en løsning til differentialligningen: dy/dt - 1/15-1 • v = 300 / 15-t -9,81, 0≤t≤14. hvor v(t) er rakettens fart (målt i m/s) til tidspunktet t målt i s... -
Dårlig eksamen
ForumindlægJeg er i gang med mit første år på HF, og jeg skal op i NF (kemi, geografi, biologi) efter nytår. Og jeg er ærlig talt rædselsslagen for det! Jeg er på læseferie, og har også prøvet at læse op, men hver gang bliver jeg ramt af nervøsitet, så jeg kan simpelthen ikke sætte mig ned og få det læst og... -
Matematik opgaver
ForumindlægHey...jeg har lige haft en prøve-eksamen i matematik!problemet er bare at jeg har fået den tilbage, hvor der er enkelte fejl...Min lærer har ikke haft mulighed for at komme med de rigtige løsninger, grundet tidsmangel, da vi er igang med et andet emne, der ligger udover pensum...derfor kunne det ... -
Matematik A?
Forumindlæghej.. jeg går i 2.g og har nu haft matematik på A i halvandet år, og kan mærke at det afterhånden er blevet rigtig svært at følge med.. Jeg har svært ved at lave de afleveringer og lektieer jeg får for, og har også svært ved at deltage aktivt i undervisningen, hvilket jeg er ved at være ret træt ... -
Hjælp det haster!! fysik/matematik
Forumindlæghvis jeg bruger 10 min på at vente på bussen hvordan regner jeg så ud hvor stor en del af min dag jeg bruger på at vente på bussen. Bussen tilbagelægger en distance på 23 km på 20 minutter. hvilken hastighed har den så kørt med? ’Danskerne brugte i 2010 23 millioner kWh på julelys, Hv... -
Old eksamen - hvad skal man?
ForumindlægHej alle Jeg skal til oldtidskundsskab eksamen i næste uge, og jeg aner ikke hvad det går ud på.. Er der noget jeg skal forberede mig på hjemmefra? Og hvordan forløber selve eksamen? Jeg har hørt at man får en tekst, hvor man får 1 time til at analysere det og så skal man snakke ud fra det.... -
Billedkunst eksamen c
ForumindlægEr der nogen som har været til mundtlig eksamen i billedkunst og vil fortælle mig hvordan det foregår. Evt give mig nogen tips. Det vil betyde meget. -
Fra enkeltfag til STX? Starte på STX i sen alder?
ForumindlægHej, er der nogen der har haft held med at skifte fra enkeltfag til STX?? Jeg har haft 1,5 år i STX og 1,5 år som selv- og onlinestuderende. Ønsker at starte i STX til sommer, og det bliver måske lidt rodet mht. varighed, merit, osv. Mine studievejledere er først tilgængelige igen efter sommerf... -
Matematik B
ForumindlægHej nogen der gider at hjælpe mig med at reducer dette udtryk: xy+x^2/xy -
Hjælp!!!!!- Matematik til imorgen!!!!!!!
ForumindlægJa, er i ikke søde at hjælpe mig?! 8x + 13 = 45 x= 2,5( 4x + 6)= 45 x= 47 3/4 - 15 1/3 =_________ (-6) x (-5) + 6 =__________ 116 dl = __________________ liter 0,5 kg af en v... -
HJÆLP TIL MATEMATIK AFLEVERING
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for til i næste uge og jeg er helt lost på de her opgaver. Er der en som kan udregne det for mig? evt. have noget tekst med. :) Nedenstående tabel viser vejdirektoratets opgørelse over antal trafikdræbte personer i det 1. halvår for hvert af årene 2007-2012. ... -
repitation til eksamen
ForumindlægHej jeg sidder og laver en tilfældig opgave fra min matematik bog. Jeg laver alle delopgaver undtagen én. den går nemlig ud på at finde vinklen mellem to rettelinjer. Jeg kan ikke huske hvordan man gør så hvis der er nogen der kan hjælpe mig så er de 2 rettelinjer: m: y = 2x + 2 n: y = 1/3x + 13/3 -
Lars Løkke Rasmussen - Grundlovstale 2010
ForumindlægNogen der har lavet en artikel om Lars Løkkes grundlovstale fra 2010? -
Matematik genier, hjælp tak?
ForumindlægNogen der evt. kunne fortælle lidt om proportional vækst? Og bare lineære vækst i det hele taget? Det vigtigt. Har en eksame ,coming right up! -
Tysk eksamen - haster!
ForumindlægHej. Jeg har trukket teksten "Oya" på b-niveau stx, men sidder nu og er lidt i tvivl. Hvad forventer lærer samt censor at jeg har med i min analyse? Er helt på bar bund - er det sådan noget med lidt karakterisering af personerne og hvilken tid det foregår i, eller hvad? :) Mvh. Maja -
AKUT hjælp - eksamen imorgen
ForumindlægHej alle, jeg ville blive meget glad, hvis der var nogle der ville hjælpe mig.. jeg skal op i kristendomskundskab imorgen og jeg fandt den her opsætningsmodel eller sådan med hvordan man kunne redegøre for sin tekst inde til forberedelsen, men er i tvivl om hvordan man kan få flettet det ind og k... -
Eksamen 2012
ForumindlægHej med jer! Hvor mange af jer var oppe i matematik skriftligeksamen i dag? Og hvordan gik det? Jeg synes, den var ret svær! Håber, der er nogen, der vil svare. Så kan vi snakke om nogle af opgaverne. :D -
eksamens sæt/opgaver fra 2006
ForumindlægHei... ville hører hvor man kan finde tidligere eksamens- sæt/opgaver??
