Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4181 til 4200 af 127115
-
Solens massetab
ForumindlægHej!Er ved at beregne solens massetab pr. fussionsproces. Har fået følgende resultat:-4,418*10^-27 kgKan det passe? For så er det vel ikke et massetab? -
Insulin/diabetes forsøg?
ForumindlægHej SP, håber i kan hjælpe mig her.. Skal om et par uger til at skrive min studieretningsopgave i biologi B som hovedfag og Kemi A som bifag.. Har valgt hovedområdet Ernæring, og vil derpå koncentrere mig omkring sugdommen diabetes og insulin... MEN mangler et ordentligt forsøg! - Som skal med..... -
For langhåret? (teori bag spin, protoner mm.)
ForumindlægJeg skal snart i gang med Studieretningsprojektet (der plejede at minde om SSO'en). Jeg har overvejet at skrive om NMR-spektroskopi (nuclear magnetic resonance), som bruges i den organiske kemi til at identificere stoffer. Teorien bag er noget med protoners spin og hvordan de vekselvirker me... -
vektorer
Forumindlæghej hjælp tak! i et koordinatssystem i rummet er planen a bestemt ved ligningen 2x-y-2z-6=0 opskriv ligningens parameterfremstilling. find et punkt i planen -
Stamfunktioner
ForumindlægHej Jeg er i gang med stamfunktioner, men der er lige tre jeg ikke kan finde stamfunktionerne til, så håber nogen kan hjælpe videre og vise hvordna man kommer frem til dem: ln(2x+1) (2x+3)/(x^2+3x+7) (x+e^x)^2 Det haster.. så hjælpe søges hurtigst muligt ;) På forhånd mange tak.. -
OXFORD
ForumindlægHvad er adganskravene hvis man skal ind på oxford university i london? Kan dsv. ikk finde noget på nettet.. -
nem matematikopgave
ForumindlægGodaftenJeg får oplyst, at en linje går gennem Q(-3,1) og er ortogonal på linjen med ligningen 2x+3y=6Jeg skal så beregne m´s skæringspunkt med y-aksenJeg har skruplet frem og tilbage, men jeg kan ikke helt skue den. 2)Linjen l_k med ligningen kx-3y=10 er parallel med linjen m: y=2x+4, og k ønske... -
Ækvivalente mængder
ForumindlægHej allesammen Nogle der kan skrive nogle guldkorn da jeg ikke rigtig ved hvad jeg hertil kan skrive.... 2C2H6 + 7O2 -> 4CO2 + 6H2O Forklar – ud fra det afstemte reaktionsskema – hvad man forstår ved ækvivalente mængder. -
hjælp
Forumindlæger der nogen der vil kigge den igennem for grammatik kommaer osv på forhånd tak. Logbog I uge 17 skulle vi i praktik i en uge. Jeg skulle på social- og sundhedsskole i to dage, og på HTX i tre dage. Før vi tog afsted, havde jeg hele tiden troet at vi skulle sidde sammen med de andre elever i klas... -
TYSK
ForumindlægHvordan vil man på tysk sige: " De tager en dag ad gangen" og " Han finder byen stinkende og larmende, men alligevel kan han ikke leve uden den!" Tak på forhånd :) -
Digt om årstider
ForumindlægJeg skriver om Det forsømte forår, og i min opgave skriver jeg at de har forsømt deres forår, og at mange af dem også har forsømt deres sommer og efterår. \nEr der nogen der kender nogle digte hvor livets gang er symboliseret ved årstiderne?\n\nHåber I kan hjælpe -
Opdeling af opgave
ForumindlægHej, behøver ens opgave at være opdelt efter de taksnonomiske niveauer? Min opgaveformulering går ud på, at jeg skal redegøre, diskutere og vurdere, men det handler om forskellige historiske perioder og medicin, herunder analyse af lægemidler. For mig virker det mest naturligt at redegøre, disk... -
please er der en der vil hjælpe med at finde mine fejl i min oversættelse... be om:-)
ForumindlægDen danske version er nedenunder.. det er den man skal oversættelse til tysk.. be om jeg har gjort det jeg kan, bare hjælp mig med at finde mine fejll... Be om.. på forhånd tak JannikEr machte so viele fehlen wenn er versuchte deutsch zu sprechen, dass man kaum verstehen konnte was er meinte. „ic... -
TYSK IGEN, HASTER
ForumindlægHej igen venner, det er det samme indlæg som det andet jeg har tilføjet idag, men her er den igen, da jeg uikk havde fået det hele med, men her er alt det som jeg gerne vil ha tjekket igennem... Das ist eine öffnet und gut Frage. Das kann sein sehr verschieden ob er selber die Entscheidung nehmen... -
Lineære trans ... HASTE HASTE:(!!
ForumindlægJeg kan SLET IKKE FINDE UD AF HVORDAN jeg overhovedet .... skal forstå opgaven eller lave den... eller eller.. og jeg har kigget på de tidligere opslag herinde og forstår hvad der står men forstår ikke hvordan jeg skal benytte de tal, jeg har - det er virkelig hastende opgave og jeg håber dybt ... -
cystisk fibrose
Forumindlæghey! tænkte på om der er en der har lavet opgaven 1. cyctisk fibrose fra eksamenssættet fra 2008, som vil hjælp med opgaven? -
Identitet?
ForumindlægSamfundet spiller vel en vigtigt rolle mht. det enkelte individs identitetsdannelse, ikke? -
Hjælp til musikkens udvikling
ForumindlægHej Jeg har valgt, at fortæller om musikkens udvikling. Men problemer er, at jeg kan ikke finde noget om musikkens udvikling på internetter. Så kan I ikke fortælle mig, noget om musikkens udvikling. Hvis I ved noget om det.... -
Afled Uc=f(t)
ForumindlægHej alle natugler. Jeg sidder her og skal aflede følgende: Uc = f(t), hvor Uc = U*(1-e^-(t/R*C)) Er der nogen der har en idé om hvordan jeg skal gøre dette ? umiddelbart kan jeg komme i tanke om en ordinær homogen differentialligning. På forhånd tak. Mvh. Kenn. -
Differentialligning
ForumindlægHej!Jeg søger hjælp til løsning af opg. 3.067 i "Eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau".Opgaven lyder:y*(dy/dx)=-(1/2)*(y^2-25) , y>5En funktion f er løsning til differentialligningen, og dens graf går gennem punktet P(0,10).Bestem hældningskoefficienten for t...
