Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 4661 til 4680 af 160038
-
Vektorer - Mat A
ForumindlægHejsa kan nogle hjælpe med disse opgaver? :) I et koordinatsystem er punkterne A(1,-1) og B(-1,3) givet. Den rette linje l er givet ved ligningen y = -x + 5. a) Bestem vinklen mellem de to stedvektorer til punkterne A og B. b) Bestem ligningen for den linje m, der skærer lin... -
mat a eksamen 2
ForumindlægHej der var et spg i mat a eksamen jeg ikke kunne klare, måske der er en her der kan hjælpe med resultatet. Jeg har vedhæftet hele spørgsmålet. opg a tror jeg nok jeg kunne løse mit svar er y=8-4x resten er jeg jeg uforstående over for. så helst svar med forklaring. de bedste hilsner Frederik -
Eksamenstræning Mat A
ForumindlægHej drenge og piger. Vi skal i den kommende tid øve os på Matematik eksamen. Vi ved ikke hvem der bliver udvalgt i klassen, så alle skal forberede sig. Næste gang vi skal øve hedder spørgsmålet: Linjer og vektorer i planen Redegør for vektorbegrebet Bevis sætningen om den rette linje. Proble... -
Matematik opgaver
ForumindlægOpgave 1 15x -(3x-2)<(3x-4) + 4 15x-3x+2<3x-4+4 12x+2<3x 12x+2-2<3x-2 12x<3x-2 12x-3x<3x-2-3x 9x<-2 9x/9<(-2/9) x<(-2/9) x er mindre end (-2/9) L=]-∞,(-2/9)[ Opgave 2 For en bestemt bloddonor gælder, at blodet bliver tappet med konstant hastighed. Ta... -
Matematik beviser - Hvad er sandt?
ForumindlægEr der nogle, der kan forklare så det er til at forstå hvad disse 3 matematik beviser er og hvad man kort kan skrive om det evt. også et bevis, hvis i kan og vil. Beviserne er: induktion, kontrapositiv, indirekte og direkte. :-) På forhånd tak. -
Matematik VEKTORER!
Forumindlæger der nogle der ved hvordan man kan lave disse opgave, altså hvordan man skal starte og hvilke formler man skal bruge??? på forhånden tak -
Bestem a og b?
ForumindlægHej alle! Jeg er en dør når det kommer til matematik, men specielt én opgave i aftenens aflevering driller. Jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal gribe den an... Nogen der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven som et billede. - RotVeile -
Hjælp til matematik- Proportionalitet
ForumindlægHejsa søde og rare mennesker:) Jeg tænkte på, om der ikke lige var nogle som ville være ekstra søde og hjælpe mig med et par matematikopgave? det drejer sig om noget om proportionalitet- bestemt ikke min stærke side. Her kommer så opgaverne: 1. Det oplyses, at variablen y er proportionel ... -
Hjælp til SRP med Biologi A
ForumindlægHey derude, Er der nogen, der har nogle gode ideer, til hvad man kan skrive SRP om med Biologi A? De fag jeg kan kombinere med er: Billedkunst C Design C Mediefag C Samfundsfag C Religion C Oldtidskundskab C Kemi B (helst ikke) Engelsk B Dansk A Matematik A Historie A Jeg har mul... -
kampen om det gode liv - MAT A ?
ForumindlægHej kloge hoveder. jeg sidder her og overvejer emne og fag til AT i emnet "Kampen om det gode liv"..... nogle der har forslag der vedrører matematik ? ... overvejede lidt "lykke" med danmark der er det lykkeligste land osv med hypotesetests. - jeg har fag som : biotek... -
Fysik på A-niveau
ForumindlægHej alle, jeg overvejer stærkt at tage fysik på A-niveau, jeg har haft det på b-niveau og synes det er et rigtigt sjovt fag. Jeg er relativt godt inde i fagets metoder og stoffet og har også haft matematik på A-niveau så de dele med differentialligninger og vektorer og lignende burde ikke være et... -
Hjælp til matematik B
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp til den her opgave.. jeg har vedhæftet et billede af opgaven håber i kan hjælpe :) -
At finde a i et andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge hoveder derude. Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen på matematik A-niveau, og jeg kigger på 2.gradspolynomiummet. Derfor vil jeg forklare betydningen af konstanterne og hvordan de er defineret og dertil ved jeg at jeg at: c: angiver parablens y-værdi i dens skæring med... -
Matematik - kvadratcentimeter
ForumindlægJeg har brug for hjælp til både opg 22 og 23?? -
matematik opgaver
ForumindlægHej Jeg har svært ved at regne nogle opgaver ud, er der nogen der vil hjælpe med, hvordan man regner dem ud og hvilke formler man bruger? opg 3 1, 2 opg 4 2, 3 opg 5 2 opg 6. 3 -
Forberedelse til Mat A kursus
ForumindlægHejsa Jeg skal til at læse mat A på et 5 ugers lynkursus her til Juli. Det er 4 år siden, at jeg har haft matematik b, så jeg kan ærlig talt ikke rigtig huske så meget af det jeg lærte dengang. Jeg ville sådan set bare høre om der var nogle specielle emner, som ville være en god idé at få styr p... -
fremskrivningsfaktor matematik
Forumindlægjeg skal bevise Renteformlen til den mundtlige eksamen. jeg er ret forvirret over denne, er der en som kan hjælpe. jeg ved godt formlen siger Kn=K0(1+r)^n men jeg kan ikke rigtig sætte et eksempel op -
1g årsprøve matematik
ForumindlægHej Jeg skal op i årsprøve i matematik 1g på a-niveau.. Hvad kan man gøre for hurtigt at blive klar og forberedt? Hvad burde man tage med til prøven også? -
Fysik på a niveau eller ej?
ForumindlægHej alle. Jeg går i 2.g og min studieretning er matematik a, fysik b og kemi b. jeg overvejer at hæve fysik til a niveau. det gør jeg af 2 årsager: den ene er at jeg fik 4 i årskarakter hvilket jeg ikke er helt tilfreds med, og den anden er at jeg ikke er tilfreds med min lærers undervisning (d... -
Opgave Ø2.22 Orbit B HTX
ForumindlægHey! Jeg hænger lidt fast her: Opgave Ø2.22 lyder: "Vi smælter en del af en stor isklump (0 grader C) på 6.7 kg ved at tilføre en varme på 1.0 MJ. Hvor stor en ismasse er tilbage ? " Håber at nogen kan hjælpe mig :) Lasse
