Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5181 til 5200 af 127115
-
Essay
ForumindlægHej (: Hvad er et essay? Hvordan skriver man et godt essay? Skal skrive om kost i et essay. -
Ellære
ForumindlægHåber I kan hjælpe med at løse følgende opgave :) På en 12 V akkumulator opgives kapaciteten til 50 Ah (amperetimer). Hvor længe kan en bil stå med nærlyset (2 gange 60 W) tændt, før akkumulatoren er halvt afladet? -
Vektorer hjælp!
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan den her skal gribes an ? Betragt viserne på et ur som repræsentanter for to vektorer. Den lille viser har længden 2, og den store har længden 3. -Bestem det første tidspunkt efter kl 12 hvor viserne står vinkelret på hinanden -Bestem koordinatsættet til viservektorerne... -
Karaktergennemsnit ift. Kommunikation på DMJX
ForumindlægHej SP! Jeg skriver, da jeg står i lidt af en irriterende situation. Jeg vil rigtig gerne ind på kommunikation på DMJX (enten på AU eller KU). Da det er det, jeg kan se mig selv studere og har en passion for, er jeg villig til at bo, hvorend det skulle være. Jeg er ked af, at jeg ikke fik søgt i... -
mat..hvad betyder det?
Forumindlæghvad betyder følgende? (klik på linket)http://www.freeimagehosting.net/uploads/8d16e850ad.jpgskal jeg :dividere V med 360 derefter gange med (pi) og gange igen med r (i anden) ? eller hvad betyder det egentlig? -
En drillende ligning
ForumindlægJeg har problemer med denne ligning: -(x+3)5-(9-8x)=x-2 Det ville være skønt med noget hjælp. Tak på forhånd (: -
Matematik gåder
ForumindlægHej jeg har været i gang med nogle matematik gåder og der har været nogle som jeg ikke kan finde ud af, så det ville være dejligt hvis i svarede snarestmuligt da de er lektier til på mandag (12. maj 2014). 1.)Vælg et tilfældigt trecifret tal. Skriv cifrene i omvendt rækkefølge. Træk det mind... -
die eller sie?
Forumindlæg"Wir wohnen in einer schönen, malerischen Stadt mit (...), und die liegt in einer schönen Gebirgslandschaft (...)" "die" henviser til byen ("Stadt"), men skal det være die eller sie? - en forklaring vil også være god. -
Dør man af det?
ForumindlægDør man af at drikke en hel flaske whisky på en gang? -
Hjælp til en opgave.
ForumindlægHvordan kommer jeg i gang med at løse opgave 1? ved kun at jeg skal dele den op i trekanter, men kan ikke finde BC selvom jeg gør det. -
Hjælp til kildekritisk analyse af hjemmeside!!
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med min SRP og er blevet bedt om at lave en kildekritisk analyse af hjemmesiden www.newsmax.com - er der nogle som har et godt råd til hvordan man starter eller en der gider hjælpe? :D -
Hest
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at lave opgaven hundrede af gange, men den give ikke mening. Er der nogen der gider hjælpe mig med den her opgave? Der er en vedhæftet pgave til der hedder scan0000 -
HOMERS ILIADE HJÆLP!!!
ForumindlægHej, har et par spørsgmål håber nogle lan hjælpe. i homers iliade bliver der snakket om danerne - hvem er de og hvor hører de til. Foruden det, er det så nogle som kan fortælle mig hvordan en old eksamen forgår, hvis man kommer op i en kendt tekst og en ukent monument ? Hvordan skal starte. ... -
Hjælp!!! Til tysk oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte nogle sætninger fra tysk til dansk. Følgende sætninger har jeg meget svært ved og håber at nogen vil hjælpe!! =)På forhånd tak...!-Ihren Haushaltstag und einen freien Tag für den Sonntagsdienst nimmt Lore einmal im Monat zusammen und fährt zu der Mutter.-Was hat sie ausser der ... -
skabelsesberetning (buddhisme) ? HJÆLP?
Forumindlæghej , vi er to piger som skal fremlægge om buddhismen's skabelsesberetning, og vi kan ikke finde en skid om det på nettet :( . vi vil virkelig gerne have nogle svar/link, m.m ... der er meeeget stress på , kun pgs. denne opgave. På forhånd tak. (: -
Vektorer!
ForumindlægFølgende er givet: Længden af vektor a = 2 (det ser sådan ud: I a I) Længden af vektor b = 4 (det ser sådan ud: I b I) Samt retningsvinkel for længden af vektor a = 37 grader --- og retningsvinkelen for længden af vektor b = 229 grader. Derfor skal jeg bestemme med 3 decimaler koordinaterne til v... -
differentialregning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave hvor jeg simpelthen er stået af. Håber der nogen som kan hjælpe. Jeg har lavet a og b, men kan ikke finde ud af c,d og e. Lad funktion f være givet f(x)=x^2+2. a)Tegn grafen for f - HAR JEG LAVET! b)Tegn sekantens gennem (1,f(1)) og (1+h,f(1+h)), når h... -
Meget nervøs for termin i problemregning. Gode råd?
ForumindlægHej Jeg skal op i problemregning snart (jeg går i 8.) Jeg er meget nervøs, da jeg ikke er særlig god til det. Færdighedsregning er jeg bedre til. Men er der nogen der har gode råd til mig? og vigtigst af alt: hvad skal jeg især lægge mærke til, ved problemregning? Hvad skal jeg have øvet mig på?M... -
Penicillin
ForumindlægJeg er blevet bedt om at gennemgå trinene i vedhæftede syntese af penicillin V. Nogen der kan hjælpe mig med, hvad der sker i de enkelte trin? -
lave karakterer
Forumindlæghar lave karakterer, især de mundtlige. problemet er jeg ikke siger meget i timerne, selvom jeg har lavet lektier. det fremstår som jeg ikke har lavet noget. og hvis jeg er oppe og fremlægge noget virker det som ikke har lavet nok/øvet... tror det skyldes jeg bliver nervøs. hvad kan man g...
